حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری اظهار کرد: حکم قصاص قاتل شهید آیتالله عباسعلی سلیمانی، پس از تایید در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور اولیای دم در زندان بابل به اجرا در آمد.
آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ششم اردیبهشت ماه امسال برای انجام امور بانکی به یکی از بانکهای بابلسر مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.
بلافاصله با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه و پیگیری و دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.
بر این اساس، ضمن تشکیل پرونده شخصیت و بازسازی صحنه جرم، نسبت به اخذ نظریه پزشکی قانونی در مورد سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم اقدام که سلامتی روحی متهم طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به تایید رسید.
در ادامه با اخذ آخرین دفاع از متهم، تصمیم نهایی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، دائر بر جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد.
بعد از ارسال پرونده به دادگاه و برگزاری جلسات دادگاه با حضور متهم و وکیل وی، در نهایت قاضی با توجه به عدله موجود حکم قصاص قاتل را صادر کرد.
حکم قصاص پس از تایید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.
لطفاً درمورد نقش دولت در زمینه سازی ساختار های فنی و اصول هدایت شده برنامه های ساختاری و علی الخصوص در زمینه فرآورده های زمینه ساز ساختاری و زمین های ساختار یافته شبیه سازی شده، توضیحاتی دهید. ممنون میشم.
اولا خود اون روحانی که رضایت نداده چون مرده کشتنش
خونوادش شاید با خود روحانی فرق کنه
بعدش مگه روحانی قدیسه نبخشه گناهیو مگه پیامبره حکم قرآنه خواسته نبخشه تورو سننه قربونتون برم
دوما اینکه در دین اسلام بخشش رو مهمتر از قصاص میدونه، وقتی قاتل ایشونو که از بزرگان مملکت اسلامی هست رو اعدام میکنن، از بقیه مردم انتظار بخشش نباید داشت و چنین فرهنگی پا نمیگیره. همونطور که با فساد اقتصادی مبارزه ی سختی صورت نمیگیره و در نتیجه ادامه داره.
این شهید بزرگوار ایت الله سلیمانی برای کمک به چندتا خانواده بی بضاعت ومحروم
دربابلسر رفته بود پولی که ازتبلیغ ماه رمضان بهش داده بودن به حساب این افراد
بدون اطلاع آنها که خجالت نکشن واریز کند که این اتفاق برایش افتاد و دعوت حق را
لبیک گفت روحش شاد
اکثر روحانیون جامعه ما اینگونه اند خودشان در فقر بسر می برند و خدا می داند عمری ازآنها
گذشته هنوز خانه شخصی از خود ندارند ومستاجر هسند
وچون این مسائل را مردم نمی دانند تبلیغات سوء دشمن هم باعث است که این قشر مظلوم جامعه
همیشه در قضاوتهای ناجوانمردانه وتهمتهای ناصحیح قرارگیرند
شما ضمانت میدادی؟؟
بابای خودتم بود
عزیزه خودتم بود اینقد راحت حرف میزدی؟؟
دوستداری تجربه کنی؟؟عزیزترین کس شمارو بدون دلیل بکشند؟؟؟
یعنی نشانه خدا !!!!!!
با توجه به مباحثه بین خوانندگان عزیز، به نظر می رسه لازم باشه مطلبی پیرامون قتل عمد و قتل غیر عمد، و همچنین قتل با سلاح، خصوصا سلاح گرم و نیز لزوم برخورد با جرم هایی که جنبه ی عمومی و امنیتی دارند، تهیه بشه تا ابهامات بوجود آمده در ذهن مخاطبین بر طرف بشه
دوما مگه خود روحانیون همیشه از بخشش و رئفت حرف نمیزنن پس چرا حالا که نوبت خودشون شد قصاص کردند
یعنی بقیه که قتل انجام میدن برای نوازش طرف اینکارو میکنن؟
مگر اینکه تو جانی این راه کثیف را ادامه بدهی
که آنوقت سرنوشت تو مثل همین قاتل به قصاص ختم بشه
محاکمه شدن
دوما اصل داستان جمعه خونین عبدالحمید بود که مردم عادی رو تحریک به حمله به پاسگاه کرد
به پاسگاه حمله میشه از پلیس انتظار نوازش نداشته باش
ترجمه: ای خردمندان، درقصاص برای شما زندگی است
هرسال چند بار از همچین نگهبانان سلامت روحی و روانی تست گرفته شه و بعد بهشون اسلحه داده بشه
بخاطر مشکلات شخصی و دیگه نباید دست ب اسلحه میبرد
واقعا عجیبه
بجای ایجاد امنیت جانی و مالی ، قتل و انجام داد!!
باید دید واقعیت چی بوده و دلیل را جویا شد.
چرا باید یه پیرمرد یه نفر را بکشد؟
علت همیشه مخفی خواهد ماند و این خود جای شک دارد.
نون بدم خدمتت خالی خالی بخوری قندت میره بالا. :)))
الان فعلا تو ئی که از حرص زدن قندت افت کرد
و ازحرص در شرف مرگی
نان خالی بخور تا قندت بر بالا تا دردسر غرب گدایان نشی
وخواننده ازخواندن مطالب شما شما را تحسین بکند ودعایتان بکند
درجهت آگاهی بخشی به جامعه
نه مطالبی که بر اساس احساسات و عاری از منطق عقلانی نشآت گرفته باشد
اینکه در اسلام گذشت است چرا اینجا گذشت نکردن و نهایتا خودشان توصیه به گذشت
دارند اما بخود می رسند وا می دهند این شد دلیل ؟
درحالیکه قرآن در اینگونه ازقتلها می فرماید (وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ )گويا آيه در مقام پاسخ به يك سرى ايرادهايى است كه به حكم قصاص، به خصوص از سوى روشنفكر نمايان مطرح مىشود. قرآن مىفرمايد: حكم قصاص براى جامعه انسانى تأمين كننده حيات و زندگى است. قصاص يك برخورد و انتقام شخصى نيست، بلكه تأمين كننده امنيّت اجتماعى است. در جامعهاى كه متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنيّت از بين مىرود و آن جامعه گويا حياتى ندارد و مرده است. چنانكه در پزشكى و كشاورزى و دامدارى، لازمه حيات وسلامت انسان، گياه وحيوان، از بين بردن ميكروبها و آفات است.
اگر به بهانه اينكه قاتل هيجان روانى پيدا كرده، بگوييم او رها شود، هيچ ضمانتى نيست كه در ديگر جنايتها اين بهانه مطرح نشود، چون تمام جنايتكاران در حال سلامت و آرامش روحى و فكرى دست به جنايت نمىزنند. با اين حساب تمام خلافكاران بايد آزاد باشند و جامعه سالم نيز تبديل به جنگل شود كه هركس بر اثر هيجان و دگرگونىهاى روحى و
روانى، هركارى را بتواند انجام دهد. گمان نشود كه دنياى امروز، دنياى عاطفه و نوع دوستى است و قانون قصاص، قانونى خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنياست. اسلام در كنار حكم قصاص، اجازه عفو و اخذ خونبها داده تا به مصلحت اقدام شود.
توجيهاتى از قبيل اينكه از مجرمان و قاتلان در زندان با كار اجبارى به نفع پيشرفت اقتصادى بهرهگيرى مىكنيم، قابل قبول نيست. چون اين برنامهها، تضمين كننده امنيّت عمومى نيستند. اصل، مقام انسانيّت و جامعه عدالت پرور است، نه دنياى پرخطر همراه با توليد بيشتر، آن هم به دست جنايتكاران و قاتلان!
از آنجا كه قانون قصاص، ضامن عدالت و امنيّت و رمز حيات جامعه است، در پايان اين آيه مىفرمايد: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» يعنى اجراى اين قانون، موجب خوددارى و جلوگيرى از بروز قتلهاى ديگر است.
ما جز خوبی از ایشان ندیدیم و کار به قضاوت بقیه نداریم خدا رحمتشان کند
۱۳:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
تو دیگه کی هستی که با لفظ ان شاءالله طلب مرگ برای دو نفر بی گناه میکنی به خاطر کامنت فرزندشون!!! خدا عاقبتت رو به خیر کنه
یکی یه روزی بابای خودتونو بکشه ببینیم بخشش خوبه یا نه
ولی جالب تر اینجاست که در کمتر از یکسال از وقوع جرم حکم نیز اجرا شد ؛ طرف ۱۰ سال پیش ادم کشته هنوز اعدام نشده !
قاتل شهید الداغی هم بعد یه سال اعدام شد
تازه شهید دومین قربانی اون پسر بودن اولی رو اولیای دم رضایت دادن
مثل اینه که خورشید رو انکار کنید
محض اطلاع خبرگذاری اصولگرای تسنیم
مادر شهید عجمیان: در دادگاه بدوی حکم اعدام آن آقای دکتر آمد، اما آقای «ولایتی» و آقای «پزشکیان» پشت ماجرا در آمدند و از آن طرف حمایت کردند و در دادگاه دیگری حکم اعدامش لغو شد.
برای اینکه زیاد تابلو نشود یکی دو نفر دیگر هم عفو دادند که این آقای دکتر زیاد در چشم نیاید، و دو نفری که اعدام کردند بی کس و کار بودند. یکی خانوادهای نداشت و یکی فقط یک برادر معتاد داشت.
سرداران رده بالا و مسئولین مملکتی که به دیدار ما میآمدند میگفتند هر کاری دارید بگویید، ما فقط میگفتیم حکم اعدام آن دکتر را بگیرید. ولی میرفتند و پشت سرشان را هم نگاه نمیکردند.
مادر شهید عجمیان گفتند: آن دکتر قاتل از دراویش است و پشتوانه دارد، لذا توانستهاند به شیوههای مختلف از اعدام نجاتش بدهند. خیلی از این رفتار قوه قضائیه ناراحت بودند و تنها درخواستشان «اعدام آن دکتر قاتل در محل شهادت سید روح الله» بود.
ولی خب ظلم پایان ندارد
مادر شهید عجمیان: در دادگاه بدوی حکم اعدام آن آقای دکتر آمد، اما آقای «ولایتی» و آقای «پزشکیان» پشت ماجرا در آمدند و از آن طرف حمایت کردند و در دادگاه دیگری حکم اعدامش لغو شد.
برای اینکه زیاد تابلو نشود یکی دو نفر دیگر هم عفو دادند که این آقای دکتر زیاد در چشم نیاید، و دو نفری که اعدام کردند بی کس و کار بودند. یکی خانوادهای نداشت و یکی فقط یک برادر معتاد داشت.
سرداران رده بالا و مسئولین مملکتی که به دیدار ما میآمدند میگفتند هر کاری دارید بگویید، ما فقط میگفتیم حکم اعدام آن دکتر را بگیرید. ولی میرفتند و پشت سرشان را هم نگاه نمیکردند.
مادر شهید عجمیان گفتند: آن دکتر قاتل از دراویش است و پشتوانه دارد، لذا توانستهاند به شیوههای مختلف از اعدام نجاتش بدهند. خیلی از این رفتار قوه قضائیه ناراحت بودند و تنها درخواستشان «اعدام آن دکتر قاتل در محل شهادت سید روح الله» بود.
مادر شهید عجمیان: در دادگاه بدوی حکم اعدام آن آقای دکتر آمد، اما آقای «ولایتی» و آقای «پزشکیان» پشت ماجرا در آمدند و از آن طرف حمایت کردند و در دادگاه دیگری حکم اعدامش لغو شد.
برای اینکه زیاد تابلو نشود یکی دو نفر دیگر هم عفو دادند که این آقای دکتر زیاد در چشم نیاید، و دو نفری که اعدام کردند بی کس و کار بودند. یکی خانوادهای نداشت و یکی فقط یک برادر معتاد داشت.
سرداران رده بالا و مسئولین مملکتی که به دیدار ما میآمدند میگفتند هر کاری دارید بگویید، ما فقط میگفتیم حکم اعدام آن دکتر را بگیرید. ولی میرفتند و پشت سرشان را هم نگاه نمیکردند.
مادر شهید عجمیان گفتند: آن دکتر قاتل از دراویش است و پشتوانه دارد، لذا توانستهاند به شیوههای مختلف از اعدام نجاتش بدهند. خیلی از این رفتار قوه قضائیه ناراحت بودند و تنها درخواستشان «اعدام آن دکتر قاتل در محل شهادت سید روح الله» بود.
2 نفر اعدام شدن و چندین نفر هم حبس هستن.
لعنت بر منافقین وقاتلان جانی
در دهه شصت هم چهار تا از علماء و فقها ی محراب را بدون هیج
گناهی مظلومانه به شهادت رساندن
خون رنگین تر
مرگ حقه
وقتی قتل به این وضوح رخ میدهد باید قاتل فردای همان روز اعدام شود نه 8 ماه بعد این جای بسی تاسف دارد و افراد مریض جامعه را به حوس کشتن مردم می اندازد ...
چقدر دیر اعدام شد ...