باجه‌های سیار پستی زمان تحویل و مسیر ارسال مرسوله را به صورت برخط نشان می‌دهند

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: باجه‌های هوشمند و سیار پستی به اتلاف زمان و کاهش هزینه ها کمک می‌کنند.

محمد لیائی٬ مدیر عامل شرکت ملی پست در برنامه سلام خبرنگار گفت: هر ساله همایشی برای ابلاغ سیاست‌های شرکت ملی پست برگزار می‌شود. ابلاغ سیاست‌های کلی از جمله هوشمند سازی، تحول دیجیتال٬ توسعه و افزایش دفاتر پستی و مراکز پستی از برنامه‌های این همایش هستند. مهم‌ترین سیاست پستی که در نظر گرفته شده٬ این است که باجه‌های پستی را درب منزل مردم ببریم که این سیاست٬ تمام فرآیند‌های پستی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد؛ چرا که این روند در گذشته به صورت تحویل مرسوله درب منازل انجام می‌شد و آن‌ها برای ارسال مرسوله باید به دفاتر پستی مراجعه می‌کردند.

او افزود: برای انجام این عمل نیاز به چند سیاست داشتیم که در همایش شرکت ملی پست به آن‌ها اشاره خواهد شد. با انجام این سیاست٬ کمترین مراجعه به دفاتر پستی را خواهیم داشت. در گذشته متناسب با توسعه شهر‌ها و افزایش جمعیت، دفاتر پستی جدید ایجاد نشده بودند و مردم برای مراجعه به این دفاتر دچار مشکل می‌شدند. برای همین باجه‌های سیار هوشمندی را در سطح شهر با کمک اپلیکیشن‌ها ایجاد کردیم که نه تنها مرسولات را تحویل می‌دهند؛ بلکه مرسولات ارسالی را نیز جمع آوری می‌کنند.

لیائی ادامه داد: این باجه سیار با توجه به هوشمند بودن٬ زمان تحویل و بازه زمانی و مسیر ارسال مرسوله را به صورت برخط نشان می‌دهد. این طرح باجه سیار هوشمند با هزار دستگاه ون آغاز به کار خواهد کرد که در حال حاضر با ۵۰ دستگاه به صورت آزمایشی انجام شده است و تا پایان سال آتی این هزار دستگاه وارد شبکه پستی خواهند شد. بیشترین سرویس ارسال مرسولات از درب منازل در شهر‌های با تراکم و ترافیک بالا خواهد بود. این طرح نیز به صورت آزمایشی است و تا پایان سال جاری رسمی خواهد شد. 

مدیر عامل شرکت ملی پست اظهار کرد: در این همایش به کمک هوشمند سازی با استفاده از امکانات موجود سرعت، دقت و کاهش هزینه‌ها در شرکت ملی پست ایجاد خواهد شد. با وجود این هوشمند سازی ۳۰ الی ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش داده و نیروی انسانی کمتری استفاده می‌شود. 

لیائی با عذرخواهی از مردم بیان کرد: ما در پایان سال معمولا با افزایش ترافیک ۳۷ درصدی مرسولات پستی مواجه می‌شویم که با جمعه سیاه مصادف شده است. با توجه به زیر ساخت‌های کنونی موجود فشار زیادی را از لحاظ نیروی انسانی، لجستیک و زیرساخت متحمل شده‌ایم که باعث می‌شود با تاخیر بیشتری مرسولات به دست هموطنان برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ص
۰۸:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
بتازگی پست خراب کرده است , پست پیشتاز از تهران به مقصد آذربایجان شرقی 12 روزه بدست اینجانب نمی رسد.
آخرین اخبار