دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی دولت ضمن تشریح رویداد ملی شهریاران گفت: تاکنون ۲ هزار ایده و اقدام در رویداد ملی شهریاران استان ثبت شده است.

سیدحسین علوی گفت: امام راحل پیش از انقلاب اسلامی به ظرفیت مردم و آگاه‌سازی آن‌ها نسبت به رژیم سفاک پهلوی توجه ویژه داشت و با استفاده از ظرفیت مردم، نظام مبتنی بر اندیشه‌های متعالی اسلامی را شکل داد.

وی افزود: امام راحل نگاه ویژه‌ای به مردم داشت و در کنار حفظ جایگاه دولت‌ها، از مردم در امورات مختلف استفاده می‌کرد.

دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: این شیوه حکمرانی امام خمینی (ره) نشات گرفته از سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است که در همه شئون حکمرانی به نقش مردم توجه ویژه داشته و در تصمیم‌گیری و اجرا از ظرفیت مردم استفاده می‌کردند.

علوی با اشاره به اینکه مردم در دکترین حکمرانی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حضور پررنگ دارند، اظهار کرد: در حمکرانی نوین برخاسته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مردمی‌سازی یک اصل اساسی است.

وی افزود: برای کمک به حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع و امنیت و تحقق تمدن بزرگ اسلامی نیاز به مردمی کردن بخش‌های مختلف داریم در همین راستا ساختار جدیدی به نام دستیاری رییس جمهور، وزار، استانداران و فرمانداران در امر مردمی‌سازی را شکل گرفت تا مردم همگام با دولت در تحقق بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند.

وی شناسایی و احصای حرکت‌های عمومی، الگوسازی اقدامات مؤثر در بین مردم، حل مسائل جامعه با ارتباط سه جانبه بین حلقه‌های میانی، مردم و مسوولان را از جمله وظایف دستیاران در امر مردمی‌سازی دولت برشمرد و گفت: زعفران وامنان، مبل عطاآباد و صنایع دستی بالاجاده کردکوی از جمله فعالیت‌های اقتصادی مردم‌پایه است که می‌توان برای سایر روستا‌ها الگوسازی کرد و یک اقتصاد مردم‌پایه با تولید و اشتغال پایدار را رقم زد.

دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اینکه گلستان به‌واسطه اقلیم‌های متعدد و سکونت اقوام فراوان مستعد ایده‌های فراوان در حوزه مردمی است، گفت: وظیفه دستیاران امر مردمی‌سازی دولت حل مسائل و مشکلات جامعه به واسطه تعامل با حلقه‌های میانی، مردم و مسوولان است.

علوی از راه‌اندازی سامانه شهریاران خبر داد و گفت: مردم و حلقه‌های میانی تا ۳۰ آذر ماه فرصت دارند ایده‌ها و اقدامات ثمربخش خود در حوزه‌های مختلف را در سامانه www.shahriaran.ir ارائه کنند.

دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه کمیته رویداد ملی شهریاران در همه شهرستان‌های استان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری ایده‌ها و اقدامات، بانک اطلاعاتی جامع برای گلستان تهیه و تدوین می‌شود.

طرح شهریاران که به همت دولت سیزدهم به راه افتاده میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، شبکه دستیاران مردمی‌سازی، حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی در راستای حل مسائل کشور با محوریت مردمی‌سازی اقتصاد است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: شهریاران ، ثبت ایده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.