ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های آستارا و تالش در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی بر آماده باش برای مقابله با مشکلات احتمالی تأکید کرد.

اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد در این استان خبر داد.

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار آستارا با اشاره به بارش باران در استان و پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال بارش برف در این شهرستان گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی برای رفع مشکلات حوادث احتمالی آمادگی دارند.

او به آمادگی ماشین‌های برف روب و تراکتور در منطقه روستایی اشاره کرد و افزود: علاوه بر آمادگی ماشین آلات برف روب، مسئولان متولی هم باید در تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی در مناطق حضور داشته باشند.

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار آستارا

ایرج موذن، سرپرست فرمانداری تالش هم آماده باش مدیریت بحران این شهرستان در پی هشدار نارنجی خبر داد.

او بر ضرورت هماهنگی کامل در جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در راستای فراهم کردن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم (پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه) و به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن اقدامات لازم و اعضای ستاد بحران در شهرستان‌ تأکید کرد.

فرماندار تالش افزود: عشایر و کوهنوردان با توجه به شرایط نامساعد جوی در روز‌های پیش رو از صعود به ارتفاعات و شهروندان از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

ایرج موذن، سرپرست فرمانداری تالش

به گفته موذن، اقداماتی نظیر پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش باشد.

او همچنین تصریح کرد: اکیپ‌های عملیاتی دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان مستقر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.