چندین سال بود که زمزمههای افتتاح متروی پرند به گوش میرسید و از دولت و مدیریت شهری تا استاندار و... پای کار آمدند تا هرچه سریعتر چشم اهالی پرند را به مترو روشن کنند؛ اهالی که بخش اعظمی از آنها از قشر ضعیف و یا کارگر هستند و هرروز صبح برای رفتن به محل کارشان در تهران یا حومه دچار مشکل میشدند و برای اینکه صبح ساعت ۸ الی ۹ صبح سرکار حاضر باشند؛ در هوای گرگ و میش بیرون از منزل میزدند و و منتظر تاکسی میماندند البته به گفته خودشان تاکسی که همیشه پیدا نمیشد و مجبور بودند از ماشینهای شخصی استفاده کنند که هزینه آن گزاف و امنیت آن پایین است.
با این حال اهالی پرند فکر میکردند که اگر مترو در این منطقه راه اندازی شود، در هزینه هایشان صرفه جویی میشود و دیگر نیازی نیست در آن هوای تاریک خصوصا در زمستان در هوای سرد و طاقت فرسا منتظر یک ماشین باشند؛ خلاصه چند روز پیش مترو پرند با حضور مسئولان مربوطه راه اندازی شد و روز اول هم برای مسافران، بلیت این مترو رایگان بود، اما طولی نکشید که در جلسه شورای شهر تهران اعضا به صورت تخصصی به تعیین قیمت بلیت مترو پرند پرداختند و در نتیجه قیمت بلیت مترو ایستگاه پرند تا پایان سال جاری به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارتهای بلیت مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیت تک سفره معادل ۱۵ هزار تومان تعیین شد!
چند روز بعدکه شهروندان ساکن در پرند از قیت بلیت مطلع شدند، بخشی زیادی از آنها اعتراض داشتند و میگفتند که اصلا برای ما به صرفه نیست، برای رفت و برگشتمان باید بیشتر هزینه کنیم! با راه اندازی مترو این نرخ بلیت بسیار زیاد است و همچنین تعداد واگنها هم باید بیشتر باشد و جوابگوی این تعداد مسافر در هنگام صبح و عصر نیست! با این حال ما موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم، او در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که با توجه به اینکه قیمت با کارت بلیت الکترونیک ۱۳/۶۵۰ تومان است و با این بلیت میتوانند مسیر پرند تا شاهد و سپس به داخل شهر هم تردد کنند و برای برگشت به پرند صرفا با همان بلیت ۳۰۰۰ تومانی داخل شهر قابلیت برگشت تا پرند وجود دارد لذا با کسر نرخ بلیت داخل شهر، عملا ۱۰/۰۰۰ تومان برای پرند تا ایستگاه شاهد و برگشت را پرداخت میکنند که میتوان گفت به ازای هر مسیر صرفا ۵۰۰۰ تومان هزینه پرداخت انجام میشود این مبلغ یک ششم تاکسی و کمتر از ۴۰٪ بلیت اتوبوس برای همین مسیر است.
او ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این مسیر از پرند تا شاهد بدون استهلاک بیش از ۳۰ هزار تومان است. نرخ رفت و برگشت در این خط نصف قیمت بلیت تا فرودگاه امام خمینی(ره) است در حالی که مسیر تقریبا دوبرابر است لذا نرخ هم ناچیز و هم اندک است, این نرخ تا پایان سال است و برای سال جدید برای همه خطوط مجدد مشخص می شود.
همچنين ناصر امانی عضو شوراي شهر تهران در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان در اين راستا بيان كرد كه اصلا بحث ما گرفتن پول زياد از مردم نبوده و نخواهد بود؛ كميسيون حمل و نقل شورا بر سر قيمت بليت مترو پرند ما را قانع كردند و توضيحاتی دادند و فعلا هزينه بليت تغييری نمیكند؛ شايد در سال آينده افزايش پيدا كند افزون بر اين متاسفانه تعداد واگن ها هم كم است و دو ساعت رفت و برگشت طول مي كشد و فعلا حداقل امكانات از اين مترو براي شهروندان قابل استفاده است و بايد منتظر باشند.
مهندس تباخیان یا فراهانی
تماس حاصل فرمائید
باتشکر 02196031671
شرکت راه آهن شهری تهران وحومه مترو
0 تومن هست م 13تومن. این ساعت هاشو یه کم سر فاصله زمانی کم کنید. دوساعت خیلی. بیاد. آدم معطل میشه.
02196031671
دفتر مترو پرند
یا تاکسی ایران!
با برداشتن یارانه پنهان رساندن حقوق کارگر به ششصد دلار میشه خدمات بیشتر بشه و بودجه مترو و حمل و نقل عمومی بیشتر بشه جای اینکه به مردم مالیات بدیم و یارانه . میشه مالیات گرفت
بنزین باید بالای ۶۰ سنت بشه اگه کسی می خواد تورم تموم شه و حقوق ۶۰۰ دلار! این باید بودجه رو باید فقط تغییر داد!
ای کاش این خدمات رو برای محدوده شهریار و اندیشه و ملارد هم در نظر میگرفتن.
انصافا مترو نعمته و حداقل باعث کاهش ترافیک میشه
این عزیزان که اعتراض دارن ظاهرا زیاد دغدغه استهلاک خودرو و امثالهم رو ندارن که اینطوری صحبت میکنن.
ان شاء الله شورای شهر تهران فکری هم برای متروی اندیشه بکنه.
یه اتوبان که افتتاح میشه خداتومن عوارض میگیرن
الان هزینه ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری پرند تا تهران با مترو مبلغی نیست
چرا یه عده بیکار دارن جوسازی میکنن
جوری که انگار قبلش رایگان تردد میکردن
اندکی تعقل و لطفا ... رو بزارین کنار
رئیس جمهور چند روز پیش با خدم و حشم اومد این مترو را افتتاح کنه که اینجوری سر مردم کلاه بذارند
به این مردم خوبی نیومده!
راهکار مسئولین به مردم همیشه همینه
اصلا تا وقتی ریل باس راه آهن هست که با ۲۵۰۰ تومن تا میدان راه آهن میشه رفت چرا مترو؟