معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری با هدف تسریع در نوسازی مسکن در بافت فرسوده باید تا قبل از اسفندماه تکمیل شود.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت: تا قبل از اسفندماه سال جدید باید طرح‌های بازآفرینی شهری مختومه شود و اگر شهرداری در این رابطه اقدامی انجام ندهد، قصور کرده و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: طرح‌های بازآفرینی در هر یک از شهر‌های استان یک ماه فرصت دارند تا مصوب شود و برای آن دسته از شهر‌هایی که تاکنون مطالعه‌ای در این زمینه به عمل نیاورده اند نیز ۲ ماه فرصت داده خواهد شد تا مراحل انجام این طرح را جمع بندی کنند.

رجحانی تاکید کرد: بسته تشویقی و اقدام مشترک نیز با هدف تسریع همین بازآفرینی شهری ایجاد شده و باید مورد توجه قرار گیرد و یک ماه نیز برای آن فرصت لحاظ شده است.

این مسئول بیان کرد: آمار‌های صدور پروانه‌های پایانه کار برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهر نیز باید در سامانه مربوطه ثبت شود تا دولت به اطلاعات برخط و بروز آن دسترسی داشته باشد.

رجحانی خاطرنشان کرد: برخی از شهرداران خواستار اعتبار در این زمینه هستند تا طرح‌های بازآفرینی شهری خود را پیش ببرند، در این رابطه پیشنهاد می‌شود علاوه بر منابع اعتباری که در سطح ملی تامین می‌شود، نگاه شهرداری‌ها به موضوع مولدسازی هم باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده با مسائل مختلف از جمله امنیتی، اجتماعی و اقتصادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال ایجاد جهشی در این رابطه است تا در این مناطق تولید مسکن صورت بگیرد تا چالش‌های موجود در این حوزه برطرف شود.

در پایان این نشست قرار شد جلسه بعدی بازآفرینی شهری استان قزوین در بهمن ماه برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.