پیش بینی ناپایداری جوی ودریایی در هرمزگان

امروز و فردا ۲۳ و ۲۴ آذر ناپایداری جوی و دریایی در سطح استان پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و شب در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی و مواج شدن دریا مورد انتظار است. بیشینه سرعت باد در خلیج فارس و تنگه هرمز در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۲۰۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود؛

بنابراین توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و شب شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت پذیرد.

 وزش باد‌های نسبتا شدید غربی تا ساعات بعدازظهر جمعه ۲۴ آذر تداوم خواهد داشت. از اوایل شب جمعه از میزان سرعت باد در محدوده تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس کاسته خواهد شد، اما در نیمه غربی خلیج فارس تداوم باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی و مواج بودن دریا پیش بینی می‌شود.

تحت تاثیر موجی بارشی، در برخی نقاط استان (بیشتر مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان) نیز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب پنجشنبه و صبح جمعه، رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

 توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب گردد.

از اوایل وقت شنبه ۲۵ آذر تا ساعات ظهر یکشنبه ۲۶ آذر ماه در محدوده تنگه هرمز، دریای عمان، مناطق شرقی و برخی از مناطق مرکزی استان وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی با احتمال گردوخاک و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود 
 
به لحاظ دمایی، در این مدت نوسانات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.