رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان از حدنگاری بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی خبر داد.

 روابط‌عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا، حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حمایت از حقوق عامه را وظیفه و مأموریت همه دستگاه‌های مرتبط دانست.

وی افزود: همه سازمان‌های متولی اراضی ملی باید در حفظ و نگهداری اراضی ملی مربوط به حوزه خود تلاش نموده و جلوی تصرفات احتمالی را قبل از وقوع آن بگیرند و نظارت خود را بیشتر نمایند تا سودجویان نتوانند نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام کنند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تأکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز ضروری دانست.

وی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی است و دستگاه‌های اجرایی در آن نقش مهمی داشته و باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا با بیان اینکه تمرکز ما باید شناسایی باند‌های زمین‌خوار و برخورد قاطع با آن‌ها باشد، بر شناسایی افراد متصرف و سودجو که به دنبال تصرف اراضی ملی هستند تأکید کرد و ادامه داد: این افراد سودجو باید شناسایی شوند تا جلوی تصرفات بعدی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار