رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های سبز در کشور پیشرو باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در همایش ساختمان‌های انرژی کارا در مشهد گفت: بحث انرژی مسئله همه کشور‌ها است و ما امیدواریم بتوانیم در کشور خود ساختمان‌های سبزی بسازیم که مصرف انرژی در آن‌ها در حد صفر باشد.

بشیر افزود: نظام مهندسی به شکل خاص باید به این موضوع بپردازد و برای مهندسانی که بتوانند یک ساختمان سبز با مصرف انرژی نزدیک به صفر بسازد مشوق‌هایی تعیین کنند.

وی گفت: از سال ٢٠٢٠ ساخت این ساختمان‌ها در اروپا اجباری شده است و مشهد هم باید در این زمینه سرآمد کشور باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: از دهه ٧٠ میلادی در دنیا بحث گاز‌های گلخانه ای، دی‌اکسیدکربن، مونوکسید‌کربن و موضوعاتی از این دست دارای اهمیت بود و از همان زمان توسعه پایدار مطرح و پایداری جزو علوم مهم در مهندسی ساختمان و صنعت شد.

سیدمهدی مداحی افزود: امروزه با کمک ساختمان‌های انرژی کارا می‌توان به سمت ساخت ساختمان‌هایی که مصرف انرژی آن‌ها کم و بهره برداری از انرژی تجدید پذیر دارند، برویم و در نتیجه مصرف انرژی فسیلی سهم کاهش بسزایی می‌یابد و این امر سبب کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا نیز می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که اکنون شهر‌های بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد روزانه درگیر آلاینده‌ها و آلودگی هوا به خصوص در فصل سرد سال هستند، ادامه داد: اگر امروز فکری برای این موضوع نکنیم ممکن است در آینده فضایی برای محیط زیست نداشته باشیم.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: همایش ساختمان‌های انرژی کارا در خراسان رضوی با مجوز دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه وشهرسازی با امتیاز ارتقا پایه به مدت سه روز برگزار شد که تشکیل کلاس‌ها در مشهد به شکل حضوری و در شهرستان‌های ٢٢ گانه استان به صورت مجازی بود.

مداحی افزود: در این همایش مطالب تخصصی مربوط به رشته‌های معماری، عمران، برق و مکانیک به صورت جداگانه و مشترک در موضوعات زیست محیطی ملی و اجتماعی و مقررات ملی ساختمان ارائه شد.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی در مراحل ساخت و بهره برداری از ساختمان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

 

آزمون پایانی این همایش با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.