رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر فعال، موفق، همفکر و همدل با مردم است.

بزاززاده، رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت اصلی خود که بر اساس هفت اصل بشر دوستانه شامل استقلال٬ یگانگی٬  انسانیت و بشردوستانه شکل گرفته است.

او بیان کرد: به واسطه این موارد در شاخص‌های عملکردی خود درسازمان جوانان٬ داوطلبان٬ امداد و نجات٬ معاونت درمان و توانبخشی و معاونت آموزش در حوزه آموزش پیشگیری از حوادث و توانمند سازی نیرو‌های داوطلب و مردمی در برخورد با حوادث همچنین خدمات و پروژه‌های داوطلبانه بشردوستانه فعالیت می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: جمعیت هلال احمراین شهرستان نیز با نگاه ویژه بر اسناد بالا دستی بر پایه توانمندی داوطلبان خود فعالیت‌هایی را در حوزه آموزش و پیشگیری از حوادث که گستردگی خاصی دارد.

 او ادامه داد: این فعالیت‌ها به خصوص در حوزه آموزش همگانی سبب آمادگی مردم می‌شود همچنین باعث آگاهی بخشی و آموزش آن‌ها در حوزه کمک‌های اولیه و موضوعات مرتبط با پیشگیری از حوادث نیز می‌شود در همین قالب ساماندهی می‌کند.

بزاززاده افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر افراد آموزش دیده را در قالب تیم‌های عملیاتی امداد و نجات و آموزش‌های تخصصی بر اساس عملکرد خود و گروه‌های جستجو و نجات در حوادث جاده ای٬ ترافیک٬ سیلاب٬ حوادث کوهستان همچنین حوادث هسته‌ای و کویر و به طور کلی در مجموعه حادثه‌ها با نگاه عملیات امدادی و پیشگیری آموزش می‌دهد.

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان این روال آموزش را تا رسیدن افراد به دوره‌های بالاتر و تبدیل به یک نجاتگر ادامه می‌دهد که در این زمینه نیز در صدر استان قرار گرفته و حوزه جوانان٬ پویایی و آمادگی جوانان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی در راس کار جمعیت هلال احمراین شهرستان است.

 او تصریح کرد: جمعیت هلال احمراشکذر با داشتن تیم‌های جوانان در کانون‌های دانش آموزی٬ دانشجویی و طلاب همچنین کانون آزاد که مجموعه‌ای از جوانان با گرایش‌های تحصیلی و توانمندی بالا هستند پروژه‌های جوانان را سامان دهی می‌کند.

 بزاززاده گفت: برنامه‌ها و پویش‌های مختلف در حوزه سلامت و آموزش هم در حوزه امداد و نجات جوانان را آماده می‌کند و نقش سازمان جوانان حفظ و نگهداری جوانان٬ هدایت و راهبری آنان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و آمادگی آنان برای ورود به جامعه امدادگری در حوادث است. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذراظهار داشت: در حوزه داوطلبان نیزبا استفاده از ظرفیت سازی داوطلبان در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، بهداشت٬ صنعت٬ علوم انسانی همچنین حوزه خیری و مسئولیت‌های اجتماعی خدمات خوبی ارائه دهد.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر توان توانمندان را پیدا می‌کند تا بتواند نیاز نیازمندان را برطرف کند البته شاخص‌های خوبی نیز دارد و کار‌های بسیار بزرگی در دوسال اخیرانجام داده است از جمله برگزاری بیش از ۱۵۰ کاروان سلامت و تیم‌های عملیاتی که به مناطق روستایی برای پوشش سلامت اعزام می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال شهرستان اشکذر بسیار موفق است و خانه هلال صدف همت آباد این شهرستان که جزء برترین٬ تخصصی‌ترین و پرکار‌ترین خانه‌های هلال احمر در سطح کشور شناخته شده است همچنین در هفته ویزیت‌های رایگان مردم محله و شهرستان رایگان در این خانه هلال انجام می‌شود و جزء افتخار‌های شهرستان اشکذر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.