استاندار یزد گفت: توریست درمانی خارجی یک فرصت به شمار می‌آید که باید در حوزه‌های خاص مدیریت شود.

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به نیاز گردشگری سلامت به زیرساخت‌هایی نظیر حمل و نقل هوایی و هتل گفت: مشکل کمبود بلیت هواپیما و قطار در یزد، در سراسر کشور نیز وجود دارد و در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم، البته شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شرایط آب و هوایی مجبور به محدود کردن تعداد مسافران هستند و هیچ عمدی در کار نیست.

فاطمی  افزود: قطار‌های ترنست هم که از مدار خارج شده بود، به روز شده و در انتظار تایید نهایی راه آهن است و امیدواریم سه رام قطار در این ماه به مسیر برگردد.

او گفت: توریست درمانی خارجی یک فرصت به شمار می‌آید و در حوزه‌های خاص مانند درمان ناباروری هم فرصتی است که باید مدیریت شود.

او درباره حضور بیماران غیربومی فراوان در یزد اظهار داشت: ممانعت از حضور بیماران غیربومی در فرهنگ دینی و آداب مردم یزد به دور است، اما امیدواریم با توسعه سلامت در سایر استان‌ها شاهد حضور گسترده این بیماران در یزد نباشیم.

فاطمی درباره برخی تخلف‌های پزشکی اظهار داشت: ویزیت فروشی و زیرمیزی تخلف است و رسیدگی به آن‌ها نیاز به گزارش مستند دارد، چون حقوقی و قضایی است، اما در صورت اثبات حتما با متخلفان برخورد خواهد شد.

او از پردیس زندگی به عنوان یکی از فاخرترین طرح‌های نهضت ملی مسکن یاد کرد و ادامه داد: چنین طرحی در کشور بی نظیر است و انبوه سازان هم ظرف ۲۰ روز به تقسیم کار و تجهیز کارگاه می‌پردازند تا پردیس با بالاترین سرعت ساخته و تحویل مردم شود.

استاندار درباره بسته بودن سامانه این طرح گفت: این سامانه فعلا بسته شده و در صورتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی باز شود، اطلاع رسانی خواهیم کرد تا متقاضیان جدید ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار