پیش بینی کشت گلرنگ در ۷۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی شده است تا گلرنگ در ۷۰ هکتار از اراضی استان کشت شود.

رزقی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از برنامه‌ها و طرح‌های شاخص سازمان جهادکشاورزی استان در جهت کشت و توسعه محصولات راهبردی، توسعه کشت دانه‌های روغنی به منظور خودکفایی در تأمین روغن خوراکی است.

او با بیان اینکه برنامه ریزی محصولاتی سازگار با اقلیم و شرایط منابع آبی و خاکی در حال اجراست افزود: محصول گلرنگ از جمله محصولات روغنی صنعتی سازگار با اقلیم استان است که به منظوراستحصال روغن، تولید گل به منظور تأمین نیاز بخش صنعت و پایداری تولید غلات و جایگاه این محصول در تناوب اهمیت ویژه‌ای دارد.

رزقی اظهار کرد: سطح زیرکشت استان در سال زراعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به میزان ۷۰ هکتار پیش بینی شده که تاکنون ۶۰ هکتار محقق شده و در مناطق گرمسیر استان به صورت پاییزه و بهاره ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور حمایت از کشاورزان، این محصول در قالب کشت قراردادی و تضمین صد درصدی خرید، ۲۰ درصد تخفیف حق بیمه وپرداخت حق بیمه محصول در پایان فصل برداشت کشت می شود.

او گفت: همچنین کمک هزینه کرایه حمل محصول به مراکز خرید دولتی به ازای هر تن ۱۵۰ هزار تومان و تأمین کود شیمیایی یارانه‌ای از جمله حمایت‌های دولت برای کشت این محصول است.

رزقی بیان کرد: کشاورزان برای انعقاد قرارداد می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز جهادکشاورزی و یا مدیریت‌های جهادکشاورزی محل زندگی و دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان مربوط اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت بازرگانی دولتی ایران به صورت غیر حضوری کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.