کاشت ۲۰ هزار درخت در محدوده تصفیه خانه فاضلاب بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۲۰ هزار درخت متناسب با شرایط اقلیمی این استان در محدوده تصفیه خانه فاضلاب بوشهر کاشت شد. 

ابوالحسن عالی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاز نخست این طرح درختانی شامل گز، کهور، اکالیپتوس و کنوکارپوس در محدوده‌ای به مساحت ۲۰ هکتار کاشته شده است.

وی بیان کرد: در فاز دوم طرح، ۳۰ هکتار به پروژه درختکاری اختصاص داده شد که از این میزان تاکنون ۱۵ درصد آن زیر کشت رفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در طرح درختکاری شرکت آبفا استان بوشهر برای نخستین بار در این استان کاشت درختان چوبده مورد توجه قرار دارد.

عالی اظهار کرد: در پروژه‌های فاضلاب استان یکی از برنامه‌های راهبردی شرکت کاشت درخت است که بدون تردید این مهم به افزایش سرانه فضای سبز و همچنین زیبا سازی اراضی محدوده تاسیسات فاضلاب استان کمک شایانی می‌کند.

وی یادآور شد: در اجرای فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر نیز سرمایه گذار بخش خصوصی متعهد شده تا در قبال دریافت این پروژه چند صد هکتار از اراضی استان را درختکاری کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: این طرح بدون تردید در کاهش فرسایش خاک و استفاده کاربردی از پساب فاضلاب نیز نقش بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.