مرادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رویکرد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، فراقوه‌ای است

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: تلاش ما کمک به احزاب برای فعالیت سیاسی در چارچوب قانون است.

«عبدالله مرادی» دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: رویکرد دولت در زمینه احزاب، تسهیل فعالیت سیاسی است. ما احزاب را نمایندگان بخش‌های مختلف جامعه می‌دانیم. کمیسیون ماده ۱۰ هم رویکرد سیاسی و جناحی ندارد و فراقوه‌ای است و شامل هر سه قوه می‌شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب افزود: تلاش ما کمک به احزاب برای فعالیت سیاسی در چارچوب قانون است. ما دنبال کیفی‌تر کردن فعالیت احزاب هستیم. در کشور تعدد احزاب وجود دارد و از نگاه برخی تحلیلگران این مسئله می‌تواند نقطه آسیب باشد، البته تعداد احزاب کشور از سال ۹۴ با اصلاح قانون فعالیت احزاب، کاهش یافته است. 

مرادی اظهار کرد: قانون ملاک رفتار احزاب است. حزب برای فعالیت سیاسی تشکیل شده و انتخابات بهار احزاب است، البته نباید فعالیت حزبی محدود به انتخابات باشد. حزبی که دعوت به تحریم می‌کند در واقع فلسفه وجودی خود را نقض کرده و کاری خلاف ذات سیاسی خود انجام داده است. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، تخلفی از صوی احزاب گزارش شده است؟ گفت: در چند جلسه اخیری که میان احزاب برگزار کردیم، نکته خاص و تخلفی منعکس نشده است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب  اظهار کرد:  قانون احزاب ماده ۱۸، قانون تخلفات را بر شمرده و ماده ۱۹ تنبیهات را در نظر گرفته  و در  چند مدت اخیر نکته خاصی مطرح نشده است.

مرادی افزود: موضوعی هم باشد سعی ما آن است که احزاب را به کمیسیون دعوت کرده و با گفت‌وگویی دو جانبه  موضوعات را برطرف کنیم و به سمت برخورد‌های قانونی نرویم.

وی بیان کرد: به دلیل آن که همیشه قصد داشتیم احزاب کنش‌گری مطلوب و سالم خود را حفظ کنند معمولا اگر هم نکته‌ای باشد احزاب را به کمیسیون‌ها دعوت می‌کنیم تا مسائل را با آرامش بیشتری حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
مکیسیون 27 اجرا شه
آخرین اخبار