برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۵ بقعه متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه شاخص استان، گفت : سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده استان از جمله امامزاده ابراهیم (ع) طاقبستان، حرم مطهر سیده فاطمه (س)، مسجدو زیارتگاه صاحب الزمان (عج)، امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر، امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان کنگاور، حرم مطهر احمدبن اسحاق (ره) شهرستان سرپل‌ذهاب، امامزاده باقر (ع) بیستون و... برگزار خواهد شد.

 سیاه پوش نمودن ادارات و بقاع متبرکه، پخش مداحی و کلیپ‌های ویژه شهادت در بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان عزای سوگواران فاطمی در مناطق شهری و معابر عمومی، برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی در طول مسیر عزاداری و بقاع متبرکه استان کرمانشاه و اعزام ۱۸ نفر مبلغ اعزامی از قم به بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های سوگواره یاس نبوی است که میرزایی از آن‌ها یاد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: برگزاری مجالس عزاداری و روضه خوانی، جلسات و محافل انس با قرآن کریم با حضور مبلغین، قرائت خطبه فدکیه، حدیث شریف کساء و زیارتنامه حضرت زهرا (س) از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه استان در سوگواره یاس نبوی است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه، گفت: برگزاری نماز جماعت ظهر شهادت و اطعام عزاداران نیز از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در روز شهادت حضرت زهرا (س) است.

میرزایی هدف از برگزاری برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه را ترویج فرهنگ فاطمی عنوان کرد و افزود: دشمن در عصر حاضر همانند دوران صدر اسلام در تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است و ترویج فرهنگ فاطمی یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با این نفوذ است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.