پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های طرح‌های پژوهشی و اقتصادی

معاون تسهیلات سازمان نوآوری گفت: میزان تسهیلات در حوزه‌های پژوهشی و اقتصادی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان سال آینده افزایش می‌یابد.

میز اقتصاد امروز به بررسی افزایش میزان تسهیلات برای طرح های دانش بنیان پرداخت که در این برنامه ذوالفقاری معاون تسهیلات و تجاری سازی سازمان نوآوری با بیان اینکه ما کمک می‌کنیم که شرکتها بتوانند محصول خود را به بازار عرضه کنند گفت: یک اصل جدی به اسم نیاز بازار وجود دارد که ممکن است بازار های خارجی را در نظر گرفته باشد.

او افزود: ما حتی شرکت های دانش بنیان را به ارتباط بین شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها تشویق کردیم. فراخوان دادیم که اگر تیم‌های بهتری باشند می‌توانند در حوزه فناوری عمل کنند.

ذوالفقاری بیان کرد:  ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه های تحقیق توسعه را به تیم پژوهشی پرداخت خواهیم کرد و این هزینه‌ها تنها به شرکت های دانش بنیان  اختصاص نمی‌یابد چراکه  این مسأله باعث تقویت نیروی انسانی می‌شود. 

او گفت: تمرکزمان در بخش پژوهش و تحقیق در کمک گرفتن از شرکت‌های حامی نبوده است‌ و انتظار داریم که صندوق نو آوری با توجه به قوانین جدید حمایت‌هایی همراه با کنترل های جدید داشته باشد که بسیار راهگشا است.

ذوالفقاری گفت: صنایع بزرگ یک ابتکاری برای دور زدن فرآیندها دارند. شرکت ها می توانند به معاونت علمی فناوری مراجعه کنند و طرح های تحقیق توسعه ای را آنجا ارائه کنند و این کار به کوتاه شدن فرآیند کمک می‌کند. 

ذوالفقاری اظهار کرد: اکنون سقف پرداخت ها پنجاه میلیارد تومان است و در حوزه های پژوهشی سقف مشخصی نداریم. ما کمک های متنوعی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفتیم. در سال گذشته تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ را داشتیم و اکنون این تسهیلات را در تبصره ۱۸ داریم.  

او بیان کرد: تسهیلات سه میلیارد تومانی کافی نیست اما می‌تواند کمک کننده باشد. ما دست بالا را داریم و مشتری مان قدرت چانه زنی را ندارد و مجبور است که از ما خرید کند.

ذوالفقاری  بیان کرد: این پاسخی که بخش خصوصی به توسعه از خودش نشان می‌دهد از دید سیاستگذاران استقبال می‌شود و باید کمک کنیم که بخش خصوصی بیاید و تسهیلات دهی بیشتری داشته باشد. ما برنامه رشد داشته باشیم و قوانین را پیشرفت دهیم. 

او گفت: امیدواریم تسهیلات دهی در سال آینده پیشرفت کند و برنامه‌های سازمان نوسازی، برنامه های توسعه ای است و در این حوزه سعی خواهد شد میزان تسهیلات افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
این قبیل حمایتها نظارت دقیقی میخواهد که بیراهه نرود و دچار رانت و سوء استفاده نشود،و ما هم که در این مورد بسیار مشکل داریم.
آخرین اخبار