رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری از ۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

 لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان، گفت: اگر نیم‌نگاهی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که هدف غایی آن ساختن دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی است، بیندازیم ۲۰ درصد از راهبرد‌های چهارگانه آن در مباحث فرهنگی و تربیتی، ۱۰ درصد موضوع‌های مشترک و ۷۰ درصد مربوط به حوزه‌های آموزش، پژوهش و مدیریت است.

او با اشاره به برگزاری هفته پژوهش در استان، افزود: این هفته با به صدا درآمدن زنگ پژوهش آغاز شد و شاهد افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری توسط پارک علم و فناوری بودیم که ده‌ها کارگاه و سمینار آموزشی درباره پژوهش، فناوری و بررسی تنگنا‌ها و مشکلات استان در آن بررسی شد.

لامعی با اشاره به فرآیند انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر، اظهار کرد: شورای سیاستگذاری هفته پژوهش استان با استناد به دستورالعمل و تفاهم‌نامه بسته‌شده بین وزارت کشور و وزارت علوم، معیار‌ها و شاخصه‌های لازم را تصویب و برای اجرا به بخش‌های مختلف شورا ابلاغ کرد.

در این آیین، از ۶۴  پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی که سه نفر از آن‌ها در حوزه جهاد دانشگاهی پژوهشگر برتر نامیده شدند، در ۱۸ بخش مختلف با حضور استاندار خراسان جنوبی با اهدای لوح و تندیس تجلیل و قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.