رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با خودرو‌های شوتی بصورت قاطع در جاده های استان برخورد می شود.

 رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت:خودرو‌های سواری حامل کالای خارجی قاچاق که در اصطلاح به آن‌ها خودروی شوتی می‌گویند با انجام سرعت‌های غیرمجاز، لایی کشی، انحراف به چپ‌های ناگهانی و انجام حرکات مخاطره آمیز امنیت راه‌ها را به خطر انداخته و از مهمترین عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها به شمار می‌آیند.


سرهنگ علی مولوی افزود:آخرین نمونه از این دست حوادث تصادف یک دستگاه خودروی سواری شوتی با یک دستگاه خودروی سواری پژو آردی که روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در محور کاشان _ قم رخ داد بود که در این حادثه راننده این خودرو براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت و راننده خودروی سواری پژو آردی نیز مصدوم شد.

او گفت: به دلیل وقوع این تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری و ۲ دستگاه خودروی سواری دیگر نیز با هم برخورد کردند که بر اثر آن تعدادی مجروح و روانه بیمارستان شده، خودرو‌ها خسارت شدید دیدند و تردد در این محور برای ساعتی مختل شد.

سرهنگ مولوی تصریح کرد: برخورد قاطع با خودرو‌های شوتی که با قانونگریزی، سرعت‌های سرسام آور و انجام حرکات مخاطره آمیز باعث نا امنی در جاده‌ها می‌شوند در دستور کار جدی پلیس راه استان اصفهان است و این خودرو‌ها پس از رصد هوشمندانه توسط دوربین‌های ثابت و سیار پلیس راه شناسایی و در کمترین زمان توقیف می‌شوند و علاوه بر اعمال قانون سنگین به مرجع قضائی نیز معرفی خواهند شد.


این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تنها در ۲۴ روز آذرماه سال جاری ۳۶ دستگاه خودروی سواری شوتی که در جاده‌های استان اصفهان تردد می‌کردند توسط واحد‌های گشتی پلیس راه استان توقیف و ۴۳۵ مورد از این خودرو‌ها نیز مورد اعمال قانون قرار گرفتند.


رئیس پلیس راه استان اصفهان به رانندگان خودرو‌های شوتی هشدار داد و گفت: رانندگان در صورت تردد در این جاده‌ها ماموران پلیس راه با چشمان تیزبین وهوشیار خود جلوی بی قانونی‌های آن‌ها را گرفته و قاطعانه با آنان برخورد خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
ساعت ۳ تا ۵ صبح