سازمان نجات کودکان سازمان ملل اعلام کرد تا قبل از ماه مارچ سال آینده ۱۵.۸ میلیون نفر در افغانستان نا امنی شدید غذایی را تجربه خواهند کرد.

سازمان نجات کودکان سازمان ملل اعلام کرد حدود ۷.۸ میلیون کودک در افغانستان با گرسنگی حاد مواجه اند و اینگونه وارد سال ۲۰۲۴ می‌شوند.

این سازمان طی گزارشی گفت احتمالاً تا قبل از ماه مارچ سال آینده میلادی، ۱۵.۸ میلیون نفر در افغانستان نا امنی شدید غذایی را تجربه خواهند کرد.

به گفته این سازمان، حدود ۷.۸ میلیون تن از این افراد کودکان هستند.

ارشاد ملک، رئیس دفتر سازمان نجات کودکان در افغانستان گفت: "گرسنگی همراه با هوای بسیار سرد در بخش وسیعی از افغانستان، وضعیت خطرناکی را برای افغانستان ایجاد می‌کند."
وی همچنین نسبت به کمبود بودجه هشدار داد و تأکيد کرد که زندگی این افراد با خطر مواجه است.

در گزارش این سازمان آمده است که شرایط فزاینده یخبندان در زمستان پیشرو جوامعی را که قبلا از خشک‌سالی، زمین‌لرزه و دشواری‌های اقتصادی آسیب دیده‌اند، تهدید می‌کند.

ملک افزود علاوه بر تأمین مالی فوری برای رفع نیازهای اساسی بشردوستانه، ما باید شاهد تلاش‌های هماهنگ برای رسیدگی به علل ریشه‌ای بحران گرسنگی در افغانستان باشیم؛ بحران که ترکیبی از تغییرات اقلیمی، بی‌ثباتی اقتصادی، کمبود شغل و قیمت بالای مواد غذایی است.

به گفته وی  مردم افغانستان فاجعه پس از فاجعه را تجربه می‌کنند.

پیش از این نیز صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد از افزایش روزافزون کودکان مبتلا به بیماری سوء تغذیه ابراز نگرانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
افغانیا کمونیست میشدن وضعشون بهتر بود
آخرین اخبار