در نشست خبرى مطرح شد؛

لزوم کاهش زمان در رسیدن به محل حادثه توسط آتش نشان ها/ قیمت خدمات بهشت زهرا مناسب است!

معاون شهردار تهران گفت:به دنبال کاهش زمان رسیدن به حادثه در آتش نشانی هستیم.

حسين نظرى، معاون خدمات شهرى شهردارى تهران در نشست خبرى كه امروز برگزار شد، اظهار كرد: حوزه خدمات شهری در شهر تهران یکی از ارکان اصلی شهرداری است و پیشانی خدمت تمامی موضوعات است، تعداد سازمان ها و شرکت های خدمات شهری ۸ مورد است که هرکدام خدمت رسانی می کنند، ما به دهه مبارک فجر و ایام اعیاد ماه رجب و‌ شعبان نزدیک می شویم و استقبال از آنها در دستور کار است، در حال حاضر دستورالعمل های خاص را به مناطق ارسال کردیم تا آماده باشند و اولین توصیه بنده، برنامه ریزی دقیق است.

وی در ادامه بیان کرد: ۸ تدبیر برای معاونت خدمات شهری توسط شهردار تهران ابلاغ شده و لازم است که تماما بررسی شود و مسائل کاری با تدابیر تطبیق داده شود که شامل تحول در نگه داشت شهر، آمادگی مدیریت شهری برای باران و برف، تغییر در چهره شهر، تحول توسعه فضای سبز، ارتقا سطح خدمات میادین میوه و تره بار، ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان، ارتقا سطح خدمات ایمنی و توسعه سطح خدمات در بهشت زهرا می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از درخواست های مردمی، اخلاف و رفتار همکاران ما در میادین میوه و تره بار است  و تذکر جدی داده شده است و در حال طراحی لباس مناسب برای کارکنان میادین هستیم، یکی دیگر از درخواست ها استفاده از چرخ های دستی برای آسایش بهتر برای شهروندان است.

نظری گفت: به دنبال کاهش زمان رسیدن به حادثه در آتش نشانی هستیم و رسیدگی به ساختمان های ناایمن در دستور کار است، در بهشت زهرا سعی می کنیم با کمترین قیمت خدمت گذاری کنیم و در مقایسه با کلانشهرها، قیمت خدمات بهشت زهرا کم تر است.

نظری در مورد اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران هم تصریح کرد: امسال در ۲هزار هکتار از حریم شهر تهران و در ۱۱نقطه کاشت درخت صورت می‌گیرد و این معنی را می‌دهد که در این نقطه اجازه ساخت را نمی‌دهیم. همچنین فاز اول بوستان چهارباغ هم به مساحت ۴۵هکتار امسال افتتاح خواهد شد. فاز اول روددره فرحزاد هم امسال به مساحت ۵۴ اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با سرهنگ موسوی، رئیس پلیس راهور تهران هم یک نشست برای هماهنگی برای بارش داشتیم تا نیرو‌های پلیس با نیرو‌های خدمات شهری هماهنگ باشند تا در هنگام بارش مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود. مردم در روز‌های برفی باید تردد کمتری در هنگام بارش داشته باشند و افزایش تعاملات باعث ارتقای کیفیت خدمت رسانی خواهد شد. دستورالعمل برف روبی به مناطق اعلام شده است و مناطق باید سناریوی برفی روبی را به مدیرکل خدمات شهری اعلام کنند. سازمان مدیریت پسماند هم ماشین‌های خود را در خدمت مناطق قرار داده است و خودروی‌های پشتیبانی هم آماده هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه ظرفیت بهشت زهرا (س) در حال اتمام است، تاکید کرد: ۴ نقطه را برای احداث آرامستان مشخص کرده ایم و در حال تملک هستیم.

نظری در پاسخ به سوالی در مورد زباله‌گردی هم گفت: طرح نوماند برای حل این موضوع شروع شده و هم اکنون در منطقه ۸ در حال اجراست. با اجرای قرارداد فهرست بها، موضوع کودکان کار و کتف کولی‌ها حل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار