تحلیلگر جهان عرب با اشاره به فعال شدن پل زمینی میان دبی و حیفا برای ترانزیت کالا، به انتقاد از همسویی سازشکاران با تل آویو پرداخت و نوشت که این پل در معرض حملات مقاومت عراق و نیرو‌های مسلح یمن قرار دارد.

عبدالباری عطوان طی یادداشتی در رای الیوم با اشاره به ایجاد پل زمینی میان امارات و رژیم صهیونیستی آورده است: در شرایطی که برادران یمنی پیروزی بزرگی را برای امت اسلامی و عربی با ممانعت از عبور کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های بین المللی که عازم بنادر فلسطین اشغالی از طریق باب المندب و دریای سرخ بودند، در راستای حمایت از غزه و مقاومت آن رقم زده‌اند، رسانه‌های صهیونیست از ورود اولین محموله تجاری به این رژیم از دبی و با عبور از عربستان و اردن به دنبال راه اندازی پل زمینی میان امارات و رژیم اشغالگر در تل آویو خبر دادند. چرا برخی از کشور‌های عربی داوطلب خروج رژیم صهیونیستی از بحران و تخریب دستاورد بزرگ برادران یمنی در بیرون راندن این رژیم از دریای سرخ شده‌اند؟

وی می‌افزاید: فعال کردن این پل زمینی همزمان با اقدامات دولت صنعا در بستن باب المندب و ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ است. همچنین این پل اقدامی برای گذرگاه امن تجاری از دبی به حیفا و بالعکس است. درست است که در گام آزمایشی نخست، ۱۰ محموله از دبی به حیفا وارد شده، اما این زمینه ورود صد‌ها و هزاران محموله است تا جایگزین مسیر دریای سرخ شود تا اقدام یمنی‌ها را ناکارآمد کند. دولت اردن اخبار منتشر شده درباره عبور از اراضی اردن به رژیم صهیونیستی را رد کرده و آن را نادرست دانسته است؛ اما نکته قابل توجه این است که عربستان تاکنون موضوع را رد نکرده و ما نمی‌دانیم که سکوت نشانه رضایت است یا اینکه این اخبار را به علت عدم جدیت آن نادیده گرفته است.

این تحلیلگر ادامه می‌دهد: ارتش رژیم صهیونیستی که با شکست بزرگی در غزه دست و پنجه نرم می‌کند و پس از ۷۱ روز در تحقق اهداف اصلی خود یعنی نابودی حماس و بازگردانیدن اسیران ناکام مانده است، توان حمایت از خود را ندارد چه برسد به حمایت از دیگران به ویژه کشور‌های سازشکار. اگر پل هوایی آمریکا برای تجهیز مهمات و تسلیحات و نیز اعزام ۲۰۰۰ تفنگدار آمریکایی نبود، در برابر ضربات مقاومت و پایداری آن فروپاشیده بود.

عطوان می‌نویسد: رژیم اشغالگر از این پل زمینی بیشترین استفاده را می‌برد، اما این تهدیدی مستقیم برای کانال سوئز خواهد بود و درآمد مصر را از ۹ میلیارد دلار در سال، به نصف کاهش می‌دهد که این بر روابط کشور مقصد دبی و کشور‌هایی که ترانزیت از آن‌ها انجام می‌شود، یعنی عربستان و اردن، با مصر تاثیر منفی خواهد داشت. از آن گذشته این پل از سوی نیرو‌های مسلح یمن یا گروه‌های مقاومت عراق، در معرض عملیات انفجار زمینی یا هدف قرار گرفتن موشکی و پهپادی قرار دارد.

 اقدام ارتش یمن با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین‌های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر ایلات در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی برای نابودی زیرساخت‌های این دو بندر، آزادی خواهان جهان را به تحسین وا داشت.

یکی دیگر از اقدامات کم نظیر ارتش یمن در حمایت از مقاومت فلسطین، توقیف کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به رژیم صهیونیستی حامل پنج هزار دستگاه خودروی برقی در روز یکشنبه (۲۸ آبانماه) در دریای سرخ با ۵۲ خدمه و سرنشین بود.

ارتش یمن همچنین در چند روز اخیر به چند کشتی دیگر صهیونیست‌ها و یک کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ حمله کرده و این آبراهه را برای رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده‌اند، به حدی که سران تل آویو رسما از آمریکا، آلمان و فرانسه برای در امان ماندن کشتی‌های خود درخواست کمک کرده‌اند.

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهرابی
۰۹:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سلام یمن بنادر امارات را نامن کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
ایه 113 سوره هود را بخوانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
این مسلمان نماها نمیدونن ک حمایت از ظالم چ عواقبی داره. این همه حدیث از پیامبر اکرم. ص. در مورد کمک ب مظلوم ودوری از ظالم جنایتکار. چ جوابی برا خدا دارن. شریک تمام جنایات صهیونیستهای درنده خو هستن تمام کسانیکه ب این رژیم کمک اقتصادی میکند
آخرین اخبار