کارشناس بازار سرمایه گفت: خروج پول از اوراق درآمد ثابت به مبلغ بالای یک هزار میلیارد تومان از نکات بارز امروز بازار سرمایه بود.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در یک روز پر از خبر و حاشیه؛ بازار سهام در دومین روز معاملاتی با رشد قابل توجه عموم گروه‌ها بخصوص به همت بزرگان همراه شد.

او گفت: شاخص کل با قدرت توانست قله ۲۲۰۰ را فتح کند؛ در اواخر بازار هرچند شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم، اما تقاضا برای برخی تک سهم ها، مخصوصا سهام کوچک بازار افزایشی شد. هرچند در ارزندگی بازار شکی نیست، اما توصیه می‌شود از خرید‌های هیجانی و برررسی نشده پرهیز شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۲۷۳.۶۱۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۸۱۶۱ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. خروج پول از اوراق درآمد ثابت به مبلغ بالای یک همت از نکات بارز بازار امروز بود. خالص سفارشات با ورود ۲۱۰ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه بود.

او افزود: در معاملات امروز تعداد نماد‌های مثبت ۵۳۰ و تعداد نماد‌های منفی ۲۶۴ نماد بود و نماد‌های فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های واتی و کگل بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند. در نهایت هم شاخص بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ با رشد ۳۵٬۸۳۱ واحدی به دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۵۵ واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بورس دولتی سراسر رانت و فساد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سقوط ارزش بازار سهام
آخرین اخبار