مجید نژادحسین رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط دو قطارشهری را ۲۲ بهمن و ایستگاه سلامت را در سال ۱۴۰۳ تحویل خواهیم داد.
وی افزود:بارها مطرح شد که در این دوره اقدام خاصی در کمیسیون عمران و حملونقل انجام نشده، بنابراین با اعداد و ارقام بیان میکنم. بودجه عمرانی شهرداری مشهد ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت:از اتفاقات مهم این دوره پروژههای زودبازه بود. در سال قبل ۷۴ محله بازآفرینی داشتیم، ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۹۴ میلیارد تومان در خصوص تملک بود. در سال ۱۴۰۲ اعتبارات مناطق به ۸۰ محله، ۱۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۴ میلیارد تومان تملک رسید. در سازمان اتوبوسرانی ۱۳۷ دستگاه اتوبوس خریداری و خرید ۳۰ دستگاه میدلباس قطعی شده است. در حال حاضر در مرحله انعقاد قرارداد به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس هستیم.
نژادحسین با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان برای خرید واگنهای خط یک پیشبینی شده است،هم افزود: این در حالی است که خرید ۶۰ واگن خط یک میتوانست در ادوار گذشته انجام شود. در خط دو قطار شهری از ابتدای دوره ششم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدگفت:برای تقاطع چهارسطحی آزادگان ۵۰۰ میلیارد، دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز ۴۷ میلیارد، تقاطع غیر همسطح خلیج فارس ۷۷ میلیارد، چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به هاشمی رفسنجانی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه و پارکینگ هشتآباد و استخر شهید قربانی نیز انجام شده، بنابراین یک فشار کاری در کمیسیون برای تکمیل پروژههای قبلی تحمیل شده است.
نژادحسین افزود: میانگین پیادهروسازی در سنوات گذشت ۲۰۰ هزار متر مربع بود که سال قبل ۳۰۰ هزار متر مربع شد و امسال به ۴۵۰ هزار متر مربع رسیده است، عملا نهضت پیادهروسازی را در این دوره شروع کردیم. شورای ششم مصوبهای در خصوص تامین قیر، سیمان، میلگرد و مصالح مورد نیاز داشت تا شهرداری بتواند پیگیری کند و نیاز خود را تامین کند. معاونت اقتصادی و حملونقل مناقصه قیر را انجام دادند و در سال بعد حتما نهضت آسفالت را به صورت ویژه سالی ۳ میلیون متر مربع خواهیم داشت.