مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از مثبت بودن ۹۹ درصد پاسخ استعلامات به متقاضیان در سامانه پنجره واحد مذیریت زمین خبر داد.

محمد کریمی اظهار داشت: شرکت آبفا همزمان با شروع فعالیت پنجره واحد مدیریت زمین که همان سامانه برنامه کاربردی تبادل استعلامات بین دستگاهی است با فراهم نمودن زیر ساخت‌ها و عضویت در این سامانه فعالیت خود را آغاز نمود.

وی افزود: برنامه کاربردی تبادل استعلامات، بین دستگاه‌های حوزه اراضی و املاک از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (G۲G) با هدف تبادل الکترونیکی استعلامات بین دستگاه‌های اجرایی این حوزه که فاقد امکانات لازم فناوری می‌باشند، در نظر گرفته‌شده است.

کریمی اضافه کرد: در این بخش دستگاه‌های اجرایی حوزه اراضی و املاک با برقراری ارتباط وب سرویسی از طریق مرکز ملی اطلاعات نسبت به تبادل اطلاعات بین دستگاهی اقدام می‌نمایند.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: جهت بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی فاقد سامانه تخصصی داخلی برای امکان تبادل اطلاعات از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات، برنامه کاربردی پنجره واحد پیش‌بینی شده است که دستگاه‌های اجرایی مذکور تا زمان راه‌اندازی سامانه‌های تخصصی خود امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

کریمی گفت: این برنامه سرعت ارائه خدمات به مردم را سریعتر نموده و از مشکلاتی که جهت اجرای طرح‌های مربوطه برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌کنند اجتناب می‌گردد و بیشتر جهت جلوگیری از زمین خواری اجرا شده تا از تخلفات احتمالی پرهیز گردد.

وی تصحریح کرد: تاکنون ۲۱۹ مورد استعلام در سامانه مذکور به این شرکت ارسال شده که ۲۱۷ مورد آن فاقد مشکل برای اجرای طرح بودند که پاسخ مثبت داده شده است و فقط دو مورد دارای تداخل حریمی بوده اند که با این حساب بیش از ۹۹ درصد جواب‌ها مثبت ارسال شده است.

کریمی ادامه داد: این سامانه در دی ماه پارسال راه اندازی شده و متقاضیان باید اطلاعات شخصی، اطلاعات مالکیت و مستنداتی نظیر نقشه، موقعیت زمین و... را در سامانه مذکور بارگذاری کنند تا کارشناسان دستگاه‌های اجرایی نسبت به بازدید و صحت سنجی اقدام و نتیجه استعلام را در سامانه ثبت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.