طرح انتقال آب با لوله به طول هزار کیلومتر از محل منابع دولتی و مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی در بردسکن انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن گفت: راه حل مقابله با پیامد‌های ناشی از خشکسالی‌ های پیاپی وکاهش نزولات جوی در شهرستان اجرای طرح‌ های آب و خاک شامل انواع سیستم‌ های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی است.

مسروری عنوان کرد: اجرای این طرح‌ ها باعث صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش بازده آبیاری، ایجاد درآمد پایدار برای بهره برداران و همچنین مقابله با محدودیت‌ های اعمال شده در برداشت آب  می‌ شود.

وی افزود: به همین منظور از محل منابع دولتی و مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی در بیش از ۸۰ درصد از منابع آبی شهرستان هزار کیلومتر طرح انتقال آب با لوله انجام گرفته است.

مسروری اظهار داشت: تکمیل شبکه‌ های انتقال آب در منابع آبی شهرستان مستلزم تخصیص اعتبار برای اجرای ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری است که اجرای آن با پیگیری مسئولان و مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی امکان پذیر می‌ باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون ۵ کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی و ۳ کیلومتر انتقال آب با لوله در ۸ منبع آبی شهرستان و با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

مسروری به احداث بیش از ۷۰ باب استخر‌های دومنظوره کشاورزی دارای مجوز در شهرستان اشاره و بیان کرد: که استخر‌ها به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های مدیریت بهینه آب کشاورزی و ایجاد درآمد پایدار برای بهره برداران بخش کشاورزی و افزایش بازده آبیاری است.

وی ادامه داد: کلیه استخر‌های ذخیره آب شهرستان شناسائی شده و به بهره برداران و مالکان اخطار‌های کتبی به منظور انجام اقدامات ایمنی شامل فنس کشی، نصب تابلو و طناب نجات داده شده است.

مسروری گفت: با وجود تاثیر گذار بودن استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در مدیریت بهینه آب کشاورزی، اعتبار تخصیص یافته بسیار اندک است و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

وی اعتبار تخصیصی برای احداث استخر‌های کشاورزی را در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که در یک منبع آبی شهرستان درحال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.