بودجه عمرانی اختصاص داده شده به شهرستان بردسکن تنها ۶۴ میلیارد تومان است اما از حقوق دولتی معادن هیچ مبلغی به این شهرستان برنگشته است.

رئیس نمایندگی خانه معدن بردسکن از پرداخت نکردن  حقوق دولتی معادن به این شهرستان انتقاد کرد.

 الهام طاهری عنوان کرد: سال گذشته معادن خراسان رضوی ۶ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کردند و سهم عمده این پرداخت مربوط به معادن بردسکن و خواف بود که دولت حتی  یک ریال آن را به شهرستان بردسکن برگشت نداده است.

وی با بیان این که حقوق دولتی معادن و عوارض صادرات در سال جاری افزایش زیادی یافته است، گفت: با این حال معدن داران بردسکن تمام حقوق دولتی را به موقع پرداخت می کنند.طاهری ادامه داد: کل بودجه عمرانی اختصاص داده شده توسط دولت به شهرستان بردسکن در سال جاری فقط ۶۴ میلیارد تومان بوده است اما یک ریال از حقوق دولتی معادن به شهرستان برنگشته است، اگر با پیگیری سهم بردسکن از این ۶ هزار میلیارد تومان داده شود، شاهد جهش توسعه ای در شهرستان خواهیم بود.

حقوق دولتی معدن در واقع مالیات یا هزینه‌ ای است که معدن به دولت پرداخت می‌ کند. در واقع معادن به ازای هر تن ماده معدنی، مبلغی را به دولت می‌ پردازند.

تاثیر عوامل مختلف مثل نوع ماده معدنی، ابعاد، نوع ذخیره و غیره بر حقوق دولتی از مهم‌ ترین چالش‌ های معدن‌ داران محسوب می‌ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.