گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و پاکستان پیرامون تحولات فلسطین

در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان، تحولات جاری فلسطین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان، تحولات جاری فلسطین و نیز تقویت همکاری‌های امنیتی- مرزی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری، تأکید کرد: رژیم اسرائیل با ایجاد شرایط وخیم انسانی و نسل کشی در غزه بار دیگر به دنیا نشان داد که به هیچ قاعده انسانی و بین‌المللی پایبند نیست. 

 وی خاطرنشان کرد: بی تردید مردم فلسطین و‌مقاومت برنده نهایی این نبرد هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به حمله تروریستی یکی از گروهک‌ها به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک که به شهادت ۱۲ تن و زخمی شدن ۷ نفر از پرسنل پرتلاش نیرو‌های انتظامی کشورمان منجر شد، از طرف پاکستانی خواست تا کشورش گروهک مذکور را به عنوان یک گروه تروریستی مورد شناسایی قرار دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای توقف این قبیل اقدامات تروریستی و تضمین امنیت مرز‌های مشترک دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی عمیق از وخامت وضعیت انسانی در غزه و استمرار بمباران مردم بی گناه، اظهار داشت: موضع مشترک ایران و پاکستان همبستگی کامل با مردم فلسطین است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به پاسگاه مرزی ایران، مراتب تسلیت دولت و ملت پاکستان را ابراز و با خانواده‌های قربانیان این حادثه اظهار همدردی کرد. 

جیلانی با بیان این که تروریسم خطر مشترک برای ایران و پاکستان و منطقه است و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری نزدیک دو کشور است، اطمینان داد که دولت متبوعش از هیچ کوششی برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی دریغ نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عربستان در شرق کشور به اشرار کمک‌ مالی و اطلاعاتی می‌کند
۰۹:۰۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
امنیت مهم ترین شرط همسایگی
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۰۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که گروهک های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش چگونه و چطور از خاک پاکستان وارد این کشور می شوند.
حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
برخورد قاطع با گروهک‌های مسلح در منطقه راسک خواست عمومی است. تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان باید بدانند این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.
دولت پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.
ارتش پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.
حادثه تروریستی راسک، ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و متحدانش هنوز هم با ملت ایران دشمن هستند.
حادثه تروریستی راسک، ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و متحدانش هنوز هم با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
عوامل حادثه تروریستی راسک باید سریعاً شناسایی و مجازات شوند.
بیش از 80 درصد فقط مواد مخدر از سیستان و بلوچستان وارد دیگر شهرهای کشور می شود چرا؟
سوال اینجاست که چرا پاکستان گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا و متحدانش را پناه داده است.
گروهک تروریستی جیش‌الظلم 100 درصد فقط وابسته به امریکا و مزدورانشان هستند و از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک تروریستی جیش‌الظلم از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
آخرین اخبار