هوای همدان برای همه گروه‌ها ناسالم است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ، شاخص کیفیت هوای همدان برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

فاطمه ترکمان اسدی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی این وضعیت تا آخر هفته ادامه خواهد داشت، گفت: این میزان آلودگی برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است و شهروندان سعی کنند در صورت ضرورت تنها از منزل خارج شوند.

او گفت: کودکان، خانم‌های باردار، سالمندان، بیماران آسمی، افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند باید از حضور در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند ودر صورت استفاده از خودروی شخصی، شیشه‌های خودرو را بالا بکشید و تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهید تا هوای آلوده وارد کابین خودرو نشود.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه درصورتی که به ضرورت از منزل خارج می‌شوید، برای جلوگیری از استنشاق هوای آلوده حتماً از ماسک مناسب استفاده کنند گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند (پاکبان‌ها و ماموران پلیس) حتما از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای کاهش اثرات آلاینده‌های هوا بیشتر مصرف و پنجره‌های مشرف به هوای آزاد، بسته شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد؛ درصورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.