آغاز طرح رصد بازار یلدایی در دزفول

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: تشکیل تیم‌های نظارتی به منظور کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی، افزایش نظارت بر بازار میوه و آجیل شب یلدا آغاز شد.

محمد غلامی گفت: نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا افزایش یافته است، همه ساله در آستانه شب یلدا برخی از کالا‌ها و خدمات خاص این ایام به دلیل افزایش تقاضا دستخوش نوسان می‌شوند به همین دلیل نظارت بر بازار در ایام منتهی به شب یلدا اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد.

او ادامه داد: گشت‌های بازرسی واحد‌های صنفی در این طرح بر عرضه کالا‌هایی از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی به عنوان اولویت نظارت می‌کنند.

رئیس اداره صمت دزفول می گوید: گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از میادین میوه، شیرینی فروشی‌ها و سایر واحد‌های صنفی که از ابتدای آذرماه آغاز شده تا پایان این ماه ادامه دارد و پرونده واحد‌های متخلف برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

غلامی گفت: همه واحد‌های صنفی ملزم به نصب قیمت و نرخنامه کالا هستند، شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف واحد‌های صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، نصب نکردن قیمت و امتناع از صدور صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات گزارش کنند.

به گفته او بیش از ۲۳۰ واحد عمده و خرده دزفول از ابتدای آبان ماه تاکنون بازرسی و ۴۰ پرونده تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.