بیش از ۳۰ هزار خانوار قزوینی تحت پوشش کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) قزوین گفت: ۳۰ هزار و ۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار و ۵۴۸ نفر در استان تحت پوشش و حمایت‌های این نهاد قرار دارند.

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) قزوین گفت: ۳۰ هزار و ۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار و ۵۴۸ نفر در استان تحت پوشش و حمایت‌های این نهاد قرار دارند.

وی افزود: از میان جمعیت تحت پوشش کمیته امداد قزوین، ۲۸ هزار و ۴۵۶ نفر در مناطق شهری و ۲۷ هزار و ۹۲ نفر نیز ساکن در روستا‌ها هستند.

صیادی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۳۶۱ خانواده به علت فوت همسرانشان، ۶ هزار و ۸۸۴ خانواده به علت از کار افتادگی، چهار هزار و ۴۵۷ خود سرپرست و مابقی به علت سایر مشکلات تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه زنان، سرپرست ۱۷ هزار و ۸۲ خانوار در استان قزوین هستند، افزود: خدمات کمیته امداد از طریق سامانه سها (سامانه هوشمند امداد) انجام می‌شود و کسانی که می‌خواهند تحت پوشش این نهاد قرار بگیرند و از خدمات آن بهره‌مند شوند، باید در آن ثبت نام کنند.

صیادی با بیان اینکه پس از تایید صلاحیت افراد در سامانه سها، پیامک تایید و معرفی مددکار برای آن‌ها ارسال می‌شود، ادامه داد: مددکاران ما تحقیقات محلی و راستی آزمایی را در این رابطه انجام می‌دهند و پس از تاییده‌های لازم، خانواده مورد نظر تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هوشمند شدن ثبت نام در سامانه این نهاد مزایا و تسهیلات زیادی برای متقاضیان دارد، اضافه کرد: کوتاه شدن دست افراد سودجو و ناشناس ماندن چهره افرادی که نمی‌خواهند چهره آن‌ها به عنوان نیازمند شناخته شود از جمله مزایای یاد شده است.

به گفته وی، افراد تحت پوشش کمیته امداد بایستی جزو سه دهک اول باشند و چون سامانه هوشمند است، در صورت ترفیع دهک یا فوت افراد تحت پوشش، پرونده آن‌ها به صورت خودکار حذف می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) قزوین یادآور شد: این نهاد حمایتی به دهک‌های بالا نیز به طور موقت و به شکل تسهیلات نیز خدمات رسانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار