رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: عملیات کپه کاری امسال در سطح ۵ هزار هکتار از مراتع این شهرستان اجرا شده است.

سید انور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اجرای عملیات کپه کاری در مراتع این شهرستان گفت: امسال با همکاری و مشارکت مرتعداران و بهره برداران ۸ روستای بخش خلیفان کپه کاری شد و بذرپاشی در سطح ۵ هزار هکتار از مراتع روستا‌های کیسلان، قزلجه، سیاهقل سفلی، گنه دار و چهارگاه انجام شده است.

وی افزود: کپه کاری طرحی برای افزایش و توسعه پوشش گیاهی است که ارتقای آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی از مزایای اجرای آن است.

حسینی ادامه داد: تقویت پوشش گیاهی، احیای مراتع تخریب‌شده، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش تولید علوفه از اهداف اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: گونه‌هایی که در این مرتع برای احیا و بازسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل ماشک و اسپرس است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارد و بمدت دو سال باید قرق شوند.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد، بیش از۲۰۰ هزار هکتار مرتع در شهرستان مهاباد وجود دارد که ۱۲۰ هزار هکتار آن در بخش خلیفان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.