فرماندار بیله‌سوار مغان از برگزاری طرح نذر خدمت در ۱۳ روستای محروم این شهرستان از پنجم تا هفتم دی خبر داد.

صاحبعلی اصغری اظهار کرد: در این طرح ۲۹۱ خانوار با یک هزار و ۷۸ نفر جمعیت زیرپوشش خدمات رایگان بهداشتی، آموزشی و معیشتی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: طرح ملی نذر خدمت در مناطق و روستا‌های کم‌برخوردار و متاثر از خشکسالی بیله‌سوار با رویکرد ارائه خدمات سلامت محور، معشیتی، آموزرشی، توانمندسازی و پیگیری مسائل و مشکلات روستاییان اجرا می‌شود.

فرماندار بیله‌سوار مغان توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و اهدای لوازم تحریر بین دانش‌آموزان روستایی، پیگیری نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، مایه‌کوبی احشام و دام روستاییان، معاینه و ویزیت پزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی و نیز ارائه کمک‌های آموزشی، امدادی و کمک‌های اولیه را از خدمات پیش‌بینی شده در این طرح ذکر کرد.

اصغری افزود: برگزاری میز خدمت در راستای حل مشکلات اهالی روستا‌ها با حضور مسئولان و همچنین شناسایی خانوار‌های دارای فرزند معلول و پیگیری بیماران خاص نیز از دیگر برنامه‌های این طرح می‌باشد.

ایرج آقایی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوار‌های ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیرین اجرا می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.