ارائه راهکار از سوی دانشگاه‌ها برای مدیریت جامعه ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمی خواست تا برای مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند.

رضا قاسمیان در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی و گروه‌های آموزشی علوم اجتماعی، جغرافیا، علوم سیاسی و معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی با تأکید بر اثرگذاری اساتید دانشگاه در تصمیم‌سازی‌های استان، گفت: اتاق‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف وجود داشته و همواره با دانشگاه و حوزه‌های علمی ارتباط داریم.

او با بیان اینکه نخبگان باید در جامعه موثر واقع شوند، افزود: افزایش حوزه اثر اساتید باعث افزایش سطح نخبگی بوده و این نشست‌ها با هدف سوق دادن افکار خواص از طریق دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به‌سمت هدایت جامعه برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه احساس مسؤولیت اولین اصل در پیشرفت است، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت و حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات، در کلیات انتخابات، شیوه‌های رقابت، نحوه ورود مردم و کاندیدا‌ها ایفای نقش شود.

اثرگذاری مشارکت در انتخابات در سرعت پیشرفت کشور

قاسمیان با بیان اینکه مردم باید از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطالبه‌گری کنند، تصریح کرد: عدم مشارکت در انتخابات هیچ نفعی برای کسی ندارد و عدم مشارکت باعث کاهش سرعت پیشرفت کشور خواهد شد.

او گفت: مطالبه‌گری باید در ۴ سطح مطالبه‌گری مردم از مسؤولان، مطالبه‌گری مسؤولان از مردم، مطالبه‌گری مردم از مردم و مطالبه‌گری مسؤولان از مسؤولان اتفاق بیفتد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند، ادامه داد: در خصوص مسائل اجتماعی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند کمک و همراهی دانشگاه‌ها هستیم و با توجه به ارزش افزوده بالای تولید محتوا، از ایده‌های اساتید در حوزه تولید محتوا و اثرگذاری در جامعه استقبال می‌کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.