سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اقدامات چین به منظور جلوگیری از حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ استقبال کرد.

جنبش انصارالله یمن گرچه یک نیروی همتراز با قدرت‌های منطقه‌ای محسوب نمی‌شود، اما به دلیل موقعیت ژئوپلوتیک فوق العاده خود اکنون با اقداماتش در دریای سرخ در حال وارد آوردن فشار سنگین به رژیم صهیونیستی است. به مانند همیشه آمریکا و متحدانش با ایجاد ائتلافی به دنبال پایان بخشیدن به حملات به کشتی‌های اسراییلی در دریای سرخ هستند. 

به گزارش الجزیره، متوو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) و تنها یک روز پس از اعلام پنتاگون برای تشکیل ائتلاف دریایی، اعلام کرد ما از اقدامات چین به منظور محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ استقبال می‌کنیم. 

وی از پاسخ به پرسشی مبنی بر تلاش آمریکا برای تشویق سایر کشور‌های عربی برای عضویت در این ائتلاف دریایی علیه جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ امتناع کرد. بحرین تنها کشور عربی است که در ائتلاف دریایی جدید آمریکا حضور دارد. 

میلر در ادامه گفت: مقامات آمریکایی بار‌ها به همتایان چینی خود برای اعمال نفوذشان در منطقه تکیه کرده اند. این مسئله درباره حوادث دریای سرخ نیز صادق است. ما از نقش سازنده چین به منظور جلوگیری از وقوع حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ استقبال می‌کنیم. 

وی در ادامه پیرامون به تعویق افتادن چند باره رای گیری درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره غزه تاکید کرد: جزئیات در این مورد بااهمیت هستند. آمریکا به طور کامل از گنجاندن نیاز‌های بشردوستانه مردم غزه در قطعنامه پیشنهادی حمایت می‌کند و در حال رایزنی و همکاری با سایر کشور‌های شورای امنیت در این باره است. 

میلر از رایزنی آمریکا با همتایان اسراییلی خود خبر داد، اما از ابراز این موضوع که تل آویو از واشنگتن خواسته است که حق وتو در این زمینه استفاده کند، اجتناب کرد.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، دریای سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار