استاندار گیلان گفت: بنادر استان در مسیر تحقق توسعه دریامحور حرکت می‌کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان شب گذشته در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در وزارت راه و شهرسازی گفت: در این استان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و در بخش اقتصاد دریامحور با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری تلاش خواهد شد تا از تمامی ظرفیت‌های دریایی در بخش‌های مختلف استفاده شود.

او افزود: در تلاش هستیم سهم استان گیلان در تولید ناخالص داخلی در برش استانی افزایش یابد و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ در این راستا از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در حوزه کشتی‌سازی و حوزه ریلی ورود کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در ۴ بندر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله به صورت جدی و اثرگذار دنبال می‌شود، تصریح کرد: قصد داریم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر استان در مسیر تحقق توسعه دریامحور استفاده کنیم.

به گفته عباسی، حمل و نقل دریایی با توجه به ارزان بودن، مزیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدوار هستیم با استقبال بخش خصوصی و ابلاغ سند سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

در این همایش ۳۱ قرارداد و تفاهمنامه به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان میان مدیران کل بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره)، امیر آباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر با بخش خصوصی به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.