۲۲ نقطه حادثه‌خیز در محور‌های لرستان اصلاح می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: رفع ۲۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان در دست اقدام است.

مرتضی شیروانی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ شرکت حمل‌ونقل در لرستان، اظهار داشت: ۸۳ شرکت مسافربری در ۱۰ پایانه این استان فعال و آماده ارائه خدمات به مردم است.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از محور‌های لرستان در سال گذشته جابه‌جا شده‌است، افزود: یک میلیون و ۵۰۰ مسافر نیز از طریق ناوگان عمومی جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس‌رانی این استان عنوان کرد: ۲۲ هزار راننده در حوزه حمل‌ونقل عمومی لرستان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ راهدار با ۲۶۰ ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در طرح زمستانی لرستان در حالت آماده‌باش هستند، بیان کرد: ۳۸ پایگاه راهداری در جاده‌های این استان مستقر شده‌است.

شیروانی با تأکید به اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر راه در لرستان وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر از این محور‌ها برف‌گیر است، گفت: ریزش سنگ و رانش زمین، اغلب در محور‌های کوهدشت و پلدختر و بارش برف در نورآباد، الیگودرز و بروجرد رخ می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به موقعیت کوهستانی و وجود پیچ‌های تند در محور‌های این استان، ابراز کرد: رفع ۲۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان در دست اقدام است.

شیروانی با بیان اینکه ۷۳ کیلومتر راه روستایی در محور‌های لرستان از ابتدای امسال تاکنون آسفالت شده‌است، اظهار داشت: زیرسازی ۹۲ کیلومتر راه روستایی و لکه‌گیری و روکش آسفالت ۲۹۵ کیلومتر از محور‌های شریانی این استان انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون، در محور‌های لرستان هزینه شده‌است، بیان کرد: حدود ۴۴۵ میلیارد تومان این مبلغ تخصیص یافته‌است.

شیروانی با اشاره به انعقاد قرارداد ۶۰۰ میلیارد تومان موافقت‌نامه در سفر‌های برخی از مسئولان برنامه‌وبودجه برای خدمات‌رسانی در محور‌های لرستان، گفت: ارتقای ایمنی و رفع نقاط حادثه جزو اولویت‌های راهداری در جاده‌های این استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی باید از حاشیۀ محور‌های این استان جمع‌آوری شود، ابراز کرد: شهرداری‌ها در داخل شهر‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در خارج شهر‌ها مسئولیت این اقدام را به‌عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.