هوای قزوین برای گروه‌های حساس ناسالم است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: شاخص آلایندگی هوای این استان از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قرارگیری بین ۱۱۲ تا ۱۶۴ برای گروه‌های حساس ناسالم شده است. 

سعید میرزاحسینی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: رصد لحظه‌ای و شبانه روزی داده‌ها در ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان قزوین نشان داد که کیفیت هوای شهر‌های قزوین، الوند و آبیک به ترتیب ۱۱۳، ۱۲۶ و ۱۶۳ است.

وی تاکید کرد: هم اکنون هوای شهرستان‌های قزوین و البرز برای گروه‌های حساس و هوای شهرستان آبیک برای تمامی گروه‌ها ناسالم ارزیابی می‌شود که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

میرزاحسینی علت افزایش آلودگی هوای استان قزوین را پایداری هوا در چند روز گذشته اعلام کرد و یادآور شد: شاخص آلودگی هوا نسبت به دیروز افزایش نسبی داشته و این در حالی است که با پایداری جوی در روز‌های آینده احتمالا دوباره شاهد افزایش میزان آلاینده‌های جوی باشیم.

این مسئول بیان کرد: از کارخانجات و رانندگان استان قزوین تقاضا می‌شود با رعایت اصول فنی زمینه تولید آلاینده‌های جوی را کاهش دهند و به بهبود وضعیت هوا کمک کنند.

شاخص آلودگی هوا از وضعیت صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار