مشاور راهبردی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: قرار بود هر ۵ سال یک‌بار طرح جامع تهران و طرح‌های تفصیلی مناطق را بازنگری کنیم که چنین اتفاقی نیفتاد.  

سید موسی پور موسوی در نشست کاربست  پژوهش در حل مسائل شهر در پنل های تخصصی پانزدهمین همایش پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و دهمین جشنواره پژوه جشنواره پژوهش و آموزش در شهر و روستا گفت: آلودگی هوا به عنوان یکی از ابر چالش های کلانشهرها از جمله پایتخت باعث شده تا تهران به یک اتاق گاز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه وجود چنین ابر چالشی حاصل چند دهه مدیریت پر طمطراق شهری، منطقه ای و ملی است؛ افزود: حدود ۲ ماه گذشته در کشور چین نشستی برگزار شد که ۸۰ کشور حضور داشتند و درباره این مسائل صحبت شد و به این جمع بندی رسیدند که برای رسیدن به پیشرفت و توسعه لازم به متون بزرگ نداریم این متون قبلا تهیه و در همه جای دنیا نیز آزمون شده است .

 مشاور راهبردی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه بشر توانسته با فکر و اندیشه خود به راهنمایی هایی دست یافته و تنها یک عاملیت مقتدر در کشور یا کشورها نیاز داریم، افزود: ما در ایران همه چیز داریم اما مدیریت نداریم. دفن گاه های پسماند در کشور قتلگاه های زیست محیطی است. 

وی با انتقاد به اینکه افرادی که در این کشور مدیر می شوند میلیاردها ریال ضرر می رساند؛ ادامه داد: در نشست کاربست پژوهش در مدیریت شهری مساله اصلی این است که نتایج پژوهش های دانشگاهی بتواند راه حل ارائه دهد.  دنیا مدت هاست که از پژوهشکده ها عبور کرده و به سمت اندیشکده ها می رود که راهکارهای علمی را برای حل مساله مدیران ارائه دهد. 

پور موسوی با تاکید بر اینکه تجربه نشان می دهد در کشور مدیر مقتدر نداریم ، بیان کرد: داستان تلخ در حوزه مدیریت شهری این است که در سال ۱۳۷۳ برنامه طرح جامع  پایتخت به اتمام می رسد اما ۱۳ سال بعد ابلاغ می شود. این در حالی است که قرار بود تا هر ۵ سال یکبار طرح جامع تهران و طرح های تفصیلی مناطق را بازنگری کنیم که چنین اتفاقی نیفتاد. 

وی یادآور شد: ما در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به دنبال پروپزه هایی که باعث حل مشکلات شود هستیم تا الان ۹۰۲ پروژه در مرکز اجرا و به کاربست تبدیل شده است که در حوزه های توسعه محله ای حمل و نقل و پسماند و .... است. باید فکر کرد که چگونه آنچه اندیشیده ایم به بسته های اجرایی برای ارائه به مدیران شهری تبدیل کنیم و مدیران دارای اقتدار و هماهنگ گننده فعال و اثرگذار را انتخاب کنیم.

برچسب ها: طرح تفصیلی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار