قزل‌سفلی:

راهداری اثرگذارترین نقش در جهت رشدئو پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی ایفا می‌کنند

معاون استاندار فارس گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از بزرگترین ارکان کشور، مهمترین و اثرگذارترین نقش را در جهت رشد، توسعه و پیشرفت کشور و استان در حوزه اقتصادی ایفا می‌کنند.

اسماعیل قزل سفلی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز گفت: در این میان نقش رانندگان، راهداران و پلیس از همه برجسته‌تر و مشهودتر است و این مجموعه‌ها همواره و در سخت‌ترین شرایط در صحنه خدمت به کاربران جاده‌ای که هموطنان ما در سراسر کشور هستند حضور موثر داشته‌اند.
 
او ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز ایثار و مجاهدت رانندگان هم در خط مقدم و هم در پشت جبهه و در پشتیبانی از خط مقدم بسیار مثال زدنی بود و در حقیقت آن‌ها در تمام اجزا و ابعاد جنگ نقش و حضور داشتند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در جریان اربعین امسال و انتقال زائران سید الشهدا به نجف نیز رانندگان و خانواده حمل و نقل حماسه آفریده و خوش درخشیدند.
 
قزل سفلی گفت: راهداران نیز که در حقیقت نگهبان و حافظ جاده‌ها به عنوان سرمایه ملی هستند به همراه مجموعه پلیس، اورژانس و هلال احمر در سرما و گرما در کنار مردم حضور دارند تا آن‌ها با کمترین مشکل و دغدغه در جاده‌ها تردد کنند و به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم احداث راه آسفالته در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در استان فارس ۱۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته داریم که احداث راه در این روستا‌ها به طول تقریبی حدود ۷۰۰ کیلومتر در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.
 
علیرضا راستیار افزود: در همین ارتباط با حمایت استاندار فارس و همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، این روستا در قالب تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده ظرف سه سال از راه آسفالته بهره‌مند خواهند شد.
 
او، با اشاره به ثبت ۳۴۰ میلیون تردد در محور‌های راه‌های این استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: این میزان تردد بیانگر جایگاه خاص استان فارس در زمینه حمل و نقل و ترافیک است و وظیفه همه فعالان حوزه حمل و نقل و ترافیک را در جهت برقراری تردد ایمن و کاهش هرچه بیشتر حوادث ترافیکی و خسارت‌های ناشی از آن سنگین‌تر می‌کند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: بحث حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن امروز در کشور به عنوان یک بحران تلقی می‌شود که به منظور کاهش هرچه بیشتر این حوادث، در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اقداماتی در جهت اصلاح محور‌های استان صورت گرفته است.
 
راستیار اظهار کرد: به رغم اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان فارس به بزرگراه تبدیل شد، اما کاهشی در میزان تصادفات و تلفات آن شاهد نبودیم و به اهداف خود در این زمینه دست نیافتیم.
 
او ادامه داد: این بدان معناست که ما باید باید تصمیم دیگری در استان فارس اتخاذ کنیم که آن تصمیم به گونه‌ای است که باید برای مجموعه استان پیوست فرهنگی داشته باشیم و بر روی بسته‌های فرهنگی کار کنیم تا شاید بتوان از میزان حوادث کاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.