نوکار مسئول برگزاری بازارچه صنایع دستی دانشجویی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این بازارچه تعامل دانشجویان با محیط شهری و مردم است گفت: در کشور سابقهی برگزاری اینگونه نمایشگاههای دانشجویی که در فضای عمومی شهر باشد، وجود نداشت و اکثر این نمایشگاهها در محوطههای دانشگاهها تشکیل میشد.
او با اشاره به اینکه این بازارچه با همکاری و تعامل دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری منطقه بافت تاریخی ایجاد شده است افزود: این بازارچه ۱۶ غرفه دارد که شش غرفهی آن را دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد و ۱۰ غرفهی دیگر را دانشگاه آزاد اسلامی یزد برپا کردهاند.
استاد دانشگاه یزد در رشتهی شهرسازی تصریح کرد: خاصترین غرفهی این بازارچه غرفهی خشتانه است که بیانگر معماری در مقیاس کوچک است و همگان میتوانند در یادگیری و تجربه معماری شرکت کنند.
نوکار افزود: این بازارچه پاییزی به مناسبت شب یلدا در سه روز از ۲۸ تا ۳۰ آذر و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای عموم مردم و با همکاری شهرداری منطقهی بافت تاریخی یزد برگزار میشود و درکنار عرضهی محصولات صنایع دستی دانشجویان، برنامههای متنوع فرهنگی و تفریحی مانند اجرای ویدئو مپ، پهن کردن سفرهی یلدایی و مجموعههای فکری و سرگرمی مخصوص کودکان اجرا میشود.
اکبری رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز گفت: این بازارچه برای حرکت و موفقیت دانشجویان نسل چهار است که دانشجویان نسل اول دانش محور، نسل دوم پژوهش محور، نسل سوم فنآور و دانشجویان نسل چهارم جامعه محور و کارآفرین هستند.
او در خصوص اینکه این بازارچه برای تحقق تربیت دانشجوی نسل چهارم است افزود: شعار این بازارچه برقراری ارتباط شهر و دانشجو است و دانشجویان با شرکت در این بازارچه توانمندیهای خودشان را با کلید واژهی امیدآفرینی به جامعهی شهری نشان میدهند.