وزیر ارتباطات:

چند ماهواره در آستانه پرتاب داریم/ ساخت بزرگترین ایستگاه پرتاب ماهواره غرب آسیا در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی و اتصال هشت میلیون خانوار ایرانی به فیبر نوری تا پایان سال خبر داد.

عیسی زارع پور امشب در گرگان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست افزود: تا پایان آذر ۵ میلیون، تا پایان سال ۸ میلیون خانوار و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار ایرانی با اتصال به فیبر نوری از اینترنت پر سرعت و نامحدود بهره مند می‌شوند.

او افزود: اجرای طرح ملی اتصال فیبرنوری در تمام شهر‌های گلستان با هزینه ۱ هزار میلیارد تومان اجرایی شده و فردا با حضور رئیس جمهور این طرح افتتاح خواهد شد.

زارع پور گفت: گلستانی‌ها می‌توانند بعد از افتتاح درخواست خود را به شرکت ارتباطات ارائه دهند و در مدت یک ماه از سرویس پر سرعت و با کیفیت اینترنت که صد برابر سرعت فعلی است بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد: بیش از ۹۴ درصد روستا‌های کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند و حدود ۱۸۰۰ روستای باقی مانده نیز تا پایان فعالیت دولت سیزدهم از این مزیت بهره مند می‌شوند.

زارع پور گفت: در گلستان فقط ۷ تا ۸ روستا به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند که تا دهه فجر امسال برای این روستا‌ها نیز امکان دسترسی به ارنترنت پر سرعت برای آن‌ها فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنانش به پیشرفت در حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر ۹ پرتاب فضایی داشتیم که معادل پرتاب‌هایی است که در ۱۰ سال گذشته انجام شده است. خوشبختانه در دولت سیزدهم صنعت فضایی کشور به ریل بازگشته است و اکنون چند ماهواره در آستانه پرتاب و چند ماهواره عملیاتی داریم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور دارای چرخه کامل فضایی است، افزود: بزرگترین پایگاه پرتاب فضایی غرب آسیا در حال ساخت است و سال آینده اولین پرتاب را از این پایگاه خواهیم داشت.

زارع‌پور احیای برنامه زیست در فضا را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ۱۱ سال قبل موجود زنده به فضا فرستادیم، اما پس از آن، این کار متوقف شد، اما دولت آن را احیا کرد. دو هفته قبل نسل جدید کپسول‌های زیستی را آزمایش کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.