بایدن: ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است

رئیس جمهور آمریکا ضمن استقبال از حکم دادگاه کلرادو علیه ترامپ، او را تهدیدی برای دموکراسی دانست.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در شبکه اجتماعی ایکس، گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، تهدید‌های زیادی برای کشور به همراه دارد که بزرگترین آن‌ها «دموکراسی» است.

او این بیانیه را با تاکید بر اینکه ترامپ تهدیدی برای «حق انتخاب، حقوق مدنی، حق رای» است، آغاز کرد و نوشت ترامپ تهدیدی است که «جایگاه آمریکا در جهان» را به خطر می‌اندازد. وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا دموکراسی خود را از دست بدهد، «همه چیز را از دست خواهد داد».

بیانیه وی در پی وعده اخیر کمپین ریاست جمهوری ترامپ مبنی بر تجدید نظر در مورد تصمیم دادگاه عالی کلرادو صورت گرفت.

دادگاه عالی کلرادو دیروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا رد صلاحیت و او را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ محروم کرد. این برای اولین بار در تاریخ آمریکاست که دادگاه کلرادو از اصلاحیه قانون اساسی برای حذف ترامپ از رقابت‌های انتخاباتی استفاده کرده است.

ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن پیش است و برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که اقدام دادگاه کلرادو بخشی از سیاست دموکرات هاست.

برچسب ها: جو بایدن ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بایدن جنایتکار برای منطقه و جهان خطرناک است و در اوکراین، روسیه و عزه هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
۱۵:۳۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بایدن جنایتکار برای منطقه و جهان خطرناک است و در اوکراین، روسیه و عزه هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
بایدن جنایتکار برای منطقه و جهان خطرناک است
۱۵:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بایدن جنایتکار برای منطقه و جهان خطرناک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
جالبه این بایدن دموکراسی هم میدونه چیه
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۲۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
شمار شهدای فلسطینی به آستانه 20 هزار نفر رسید سوال اینجاست که پس چرا قطعنامه ضد اسرائیلی کانادا جنایتکار در سازمان ملل تصویب نشده است.
آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.
باید جنایت کانادا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم.
اقدام برخی کشور‌های غربی جنایتکار در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، خودشان حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بودن و هنوز هم هستند.
کانادا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است.
دشمنان درجه یک ملت ایران در کانادا زندگی می کنند. سوال اینجاست که چرا کانادا خیانتکاران و جنایتکاران پناه داده است.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اروپا و متحدانش سرپوش بگذارد.
تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۳:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
آمریکا نمی‌تواند در خصوص حقوق بشر ادعایی داشته باشد وقتی آمریکا می‌گوید ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه ما است. اینکه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو هواپیمایی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران حمله کرد.
از همه مسافران ۶۶ کودک، بیش از ۵۰ نفر زن و بیش از ۴۰ نفر غیرایرانی بودند، از همین بابت امام خمینی (ره) آنروز را روز حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند. هر کس دیگری در دنیا می‌تواند ادعا طرفداری از حقوق بشر را بکند اما دولت‌مردان آمریکا با این همه فضاحتی که در کارنامه‌ آنها نسبت به حقوق‌ بشر هست نباید چنین ادعایی داشته باشند. آمریکایی‌ها وقیح هستند و جنایت بر علیه همه غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند. آمریکا پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، ادعای طرفداری از حقوق بشر می‌کند اما هر چند روز یک‌بار در خیابان‌های شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک و خون می‌افتد. آمریکا در طول تاریخ هر کاری توانسته بر علیه ایران اسلامی انجام داده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
دولت بایدن جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ غزه است.
دولت بایدن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه بوده است.
دولت بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است.
بایدن تهدیدی برای دموکراسی است.
ترامپ، بایدن، هر دو جنایتکار هستند
آخرین اخبار