۱۷ هزار بسته کمکهای مومنانه به مناسبت شب یلدا در زنجان توزیع می‌شود

معاون بسیج مساجد سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در راستای تداوم اجرای نهضت خدمات مومنانه ۱۷ هزار بسته به مناسبت شب یلدا میان خانواده های بی‌بضاعت و کم برخوردار در سطح استان توزیع می‌شود.

جواد نیک آموز معاون بسیج مساجد سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شب یلدا در بین ایرانیان جایگاه خاصی دارد و بر این اساس بسیاری از خانواده ها تدارک ویژه ای را برای این مناسبت مدنظر قرار می‌هند.

وی با تاکید بر اینکه افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای نباید رژیم غذایی خود را فراموش کنند، اظهار داشت: این گروه از بیماران باید به موضوع کنترل قند، فشار خون و چربی خون خود نیز توجه جدی داشته باشند.

نیک آموز بر استفاده نکردن از انواع شیرینی ها به خصوص پس از خوردن شام تاکید کرد و گفت: با این کار، یک کالری مازاد وارد بدن می‌شود که به ویژه افرادی که دارای قند خون بالا هستند باید از آن دوری کنند.

وی با بیان اینکه مصرف آجیل‌های شور نیز موجب افزایش چربی و بالا رفتن فشار خون افراد می شود، گفت: فشار خون، مرگ خاموش لقب گرفته و ممکن است به سکته‌های مغزی ، قلبی و حتی مرگ منتهی شود.

نیک آموز افزود: مصرف آجیل به علت داشتن منابع غنی کالری و املاح معدنی برای سلامت افراد مفید است اما بهتر است انواع خام آن و با رعایت اعتدال مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: همچنین این نکته اهمیت دارد که مصرف بی‌رویه‌ی آجیل موجب چاقی و افزایش وزن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۲ دی ۱۴۰۲
ایشون کارشناس تغذیه هستند !!!!!!!!!!!!!!!! ماهم این یلدا جشن باستانی رابه شما تبریک میگوییم