دفتر همکاری‌های دانشگاه شمال آمل و کمیسیون ملی یونسکو ایران در ساختمان اصلی این واحد دانشگاهی به بهره برداری رسید.

دفتر کمیسیون ملی یونسکو با حضور "علی اکبر متکان" دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دبیرکل جدید اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی کشور درساختمان اصلی این واحد دانشگاهی افتتاح شد.

دفترکمیسیون ملی یونسکوایران در دانشگاه شمال آمل به عنوان نخستین دفتر این کمیسیون درسطح استان‌های شمالی است که پس از دانشگاه‌های معتبری تهران، فارس وخراسان رضوی راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه شمال آمل که پیشتر مشاور دفترکمیسیون ملی یونسکو درایران نیز بوده افتتاح این دفتر دراین واحد دانشگاهی را گامی مهم علاوه بر گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، به عنوان پل ارتباطی دانشگاه‌های مازندران با کمیسیون‌های ملی یونسکو درایران اعلام کرد.

حسین رنجبر افزود: افتتاح این دفتربه عنوان همکار کمیسیون ملی یونسکو ایران در برگزاری همایش ها، دوره‌ها وجشنواره‌های علمی درسطح ملی وبین المللی است که به دنبال امضاء توافقنامه آن در کمیسیون ملی یونسکو ایران راه‌اندازی شده است.

او همچنین با بیان اینکه راه اندازی دفترهمکاری‌های دانشگاه شمال آمل و کمیسیون ملی یونسکو ایران علاوه بر گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به عنوان پل ارتباطی برای تقویت ارتباط کمی وکیفی این واحد دانشگاهی با مراکز علمی وتحقیقاتی منطقه‌ای وبین المللی خواهد شد.

رییس دانشگاه شمال آمل به ظرفیت‌ها وجایگاه بالای علمی وپژوهشی این واحد دانشگاهی در ارزیابی‌های کشوری انجام شده از نظر کیفیت ساختارآموزشی ومحیطی در ردیف دانشگاهی ممتاز وبرتر ایران قرار گرفته است، گفت: ایجاد شهر دانش وفناوری دردانشگاه شمال آمل به عنوان یک طرح مهم وکلان در دست اقدام است که بزودی دراین واحد دانشگاهی راه اندازی خواهد شد.

رنجبر همچنین با بیان اینکه بستر‌های همکاری ودسترسی این واحد دانشگاهی تا پیش از راه اندازی دفترکمیسیون ملی یونسکو ایران با منابع بین‌المللی و بین منطقه‌ای فراهم شده بود، افزود: با افتتاح این دفتر دردانشگاه شمال آمل انتظار می‌رود، فرایند جدیدی از گسترش ارتباط‌های علمی وپژوهشی این دانشگاه درسطح بین‌المللی نیز توسعه یابد.

او به افزایش حدود ۱۶۰۰ نفری تعداد دانشجویان ورودی جدید دردانشگاه شمال اضافه کرد وگفت: درحال حاضر تعداد ۵۳۰۰ دانشجو در بیش از ۶۵ رشته درمقاطع کارشناسی، ارشد و دکتر در فضای ۷۵ هزارمترمربع این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه شمال همچنین به اقدام ارزشمند هیات موسس وهیات امنای این واحد دانشگاهی برای مراسم سالانه تقدیراز نام آوران دانشگاه شمال اشاره کرد و افزود: درنخستین گام از برگزاری مراسم نام آوران دانشگاه شمال به مناسبت بیست وهفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه شمال از ۲۷ چهره برتر ونام آور این دانشگاه تقدیر شد.

رنجبر گفت:دراین مراسم همچنین از " پرفسورعباسعلی رستمی" عضو هیات موسس وحدود دو دهه ریاست دانشگاه شمال و چهره برتر علمی مازندران نیز ویژه تقدیر وحق شناسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار