صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی جدید و کاهش محسوس دما در استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ سامانه بارشی جدید که به صورت بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، تندباد لحظه ای، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برفگیر خواهد بود از اوایل وقت فردا شنبه دوم دی ماه آغاز می‌شود و تا اوایل وقت یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت.

شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، غرب بن، کیار، جنوب بروجن، شمال غرب شهرکرد، لردگان، فلارد و خانمیرزا تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

لغزندگی سطح معابر و جاده ها، اختلال در تردد جاده‌ای در محور‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر در مناطق جنوبی، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، خسارت ناشی از وزش باد، کولاک برف، مه و کاهش دید دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


احتیاط در رانندگی، به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات مناسب زمستانه در خودرو جهت تردد از محور‌های کوهستانی، آمادگی ارگان‌های مربوطه جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، عدم صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتقع، توقف فعالیت‌های عمرانی، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار