عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت اصلاح تقاطعات ناقص پایتخت اظهار کرد: دو مسیر دسترسی ناقص دیگر همین هفته در قالب دو تقاطع غیرهمسطح در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی درباره جزییات تقاطعات افتتاح شده تصریح کرد: دو دستگاه پل افتتاحشده در منطقه ۱۷ تهران روی مسیر ریلی تهران ـ اهواز و در امتداد بلوار آیتالله سعیدی احداث شده است. افتتاح این تقاطع غیرهمسطح تا ۶ کیلومتر راه مردم را کوتاهتر میکند. همچنین پل ۵۲ متری واقع در منطقه ۱۸ بر روی تندروی اتوبان شهید بروجردی احداث شده و دو سمت محله مختاری را به همدیگر متصل خواهد کرد.
محمدخانی همچنین با یادآوری افتتاح تقاطعهای غیرهمسطح کوهک و اسپیناس پالاس در هفتههای گذشته اضافه کرد: یکی از مورد انتظارترین تقاطعات ناقصی که «بخشی» از آن تا انتهای سالجاری بهبهرهبرداری خواهد رسید، تقاطع نواب ـ تندگویان است؛ محوری که میتواند مسیر دسترسیها به بهشت زهرا (س) را روانتر کند. افتتاح این تقاطع بهویژه در تعدیل ترافیک پنجشنبه آخر سال مؤثر است.
سخنگوی شهرداری تهران تقاطع غیرهمسطح اتوبان آبشناسان و جنتآباد را دیگر پروژه مورد انتظار دانست و گفت: بخشی از این پروژه نیز تا پیش از عید به بهرهبرداری خواهد رسید و یکی از مهمترین گرههای ترافیکی غرب تهران حلوفصل خواهد شد. مسلماً ساکنان شهران، شهر زیبا، جنتآباد، کن و کوهسار و دیگر مناطق شمالغرب پایتخت بیشترین بهره را از افتتاح این مسیر خواهند داشت.
وی با تأکید بر آنکه برنامه سالجای تکمیل ۱۸ تقاطع ناقص بوده، اضافه کرد: احداث یک دسترسی به پارک ارم در محدوده غرب تهران، بخش اول تقاطع غیرهمسطح «حکیم ـ تعاون» و دسترسی بزرگراه شهید ستاری به اتوبان شهید لشگری به سمت غرب نیز از دیگر مهمترین پروژههایی است که تا انتهای امسال تقدیم شهروندان میشود.
محمدخانی با بیان آنکه تکمیل تقاطعات نیمهکاره خیابانهای تهران مطلقاً به معنای ایجاد ترافیک جدید نیست، تصریح کرد: این تقاطعها در واقع موجب تسهیل دسترسیهای مردم و جلوگیری از طی مسیر اضافی برای تردد در خیابانها است. افتتاح هرکدام از این پروژهها تا چند کیلومتر از مسیر اضافه شهروندان را کاهش و در نتیجه تأثیر بسیار روشنی بر کنترل ترافیک، مصرف سوخت و البته آلودگی هوا خواهد داشت.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین به احداث تقاطع جدید غیرهمسطح در اتوبان ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: این تقاطع از بسیاری از جهات در نوع خود کمنظیر است. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد آن، استفاده از فناوریهای نوین برای جلوگیری از یخزدگی معبر است. بخشی از پل بهوسیله مصالح جدیدی که بهصورت هوشمند تزریق میشود، و بخش دیگر آن بوسیله گرمایش از کف یخزدایی خواهد شد.
وی با اشاره به استفاده از فناوریهای نوین برای جلوگیری از یخزدگی معابر سطح شهر، افزود: امیدواریم در صورت موفقیتآمیز بودن پروژه ارتش، بتوان از این فناوری در دیگر خیابانهای برفگیر پایتخت بهویژه در شمالشهر استفاده کرد. همانطور که میدانید استفاده از ترکیب شن و نمک برای یخزدایی، اثرات غیرقابل جبرانی بر روی کیفیت آسفالت دارد. بعلاوه آنکه با بلندکردن گرد و غبار به آلودگی هوا منجر میشود.
محمدخانی درباره دیگر پروژههای عمرانی شاخصی که تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: بخش دیگری از اتوبان شهید بروجردی تا قبل از عید بهبهرهبرداری میرسد. اتوبانی که عملاً بنبست انتهای آزادراه تهران ـ ساوه را برای دسترسی به جنوبغرب تهران از بین میبرد. همچنین انتظار داریم فاز نخست آزادراه شهید شوشتری آماده و تحویل شهروندان شود. پارکینگ طبقاتی مینایی و احتمالاً بخشی از پارکینگ طبقاتی نیایش هم افتتاح خواهد شد.
وی درباره پروژههای شاخص سال آتی نیز اظهار کرد: طبیعتاً تکمیل تقاطعهای ناقص همچنان در صدر موضوعات شهرداری تهران است. پروژههایی نظیر تکمیل دسترسی اشرفی اصفهانی به اتوبان جلال، یا به اتوبان همت، همت به یادگار، باقری به بابایی و اتوبان بسیج به محلاتی و از این دست در سال آینده تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد.
سخنگوی شهرداری تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تکمیل تقاطعات ناقص علاوه بر کاهش مسیر تردد روزانه شهروندان، موجبات کنترل ترافیک و آلودگی هوا نیز فراهم شود.
منبع : تسنیم
به خدمت عزیزان یادآور میشوم اساس شهر سالم ،زیرساختهای آن سلول از کشور میباشد،ازدیاد و تعریض مسیرهای دسترسی چه موتوری و چه غیرآن،به روز کردن و بازسازی ناوگان ماشینآلات و تجهیزات تردد عمومی ،به تناسب نقدینگی سازمانهای مربوطه اولویت بندی میشود،داریم مدیرانی که از جایی به سمتی منتصب شدند که هیچ تجربهای در آن باب نداشته و با اخلاق کارمندی آسته بیا آسته برو که....بودجه سالیانه یک مجموعه را عینا آخر سال به خزانه دولت برمیگردانند! حاشا که هزاران فعالیت در سازمان وجود دارد،بنده سرپرستی دستگاه نظارت مقیم پروژههای بزرگی را در کارنامه دارم ولی چیزی که دیدم همه میزشان را دوست دارند،اگر قرار است پیشنهاد فنی و سازنده داده شود آنهم با پشتوانه فنی،چرا باید از طرح مشکلات و ارائه راهکار ترسید؟
مدیریت کلا مانند پدر داناست،که به جیبش نگاه میکند سپس اقدام به خرید ضروریات کرده و دستپر به منزل میآید،خریدها شاید عالی نباشد ولی همه چیز را تهیه کرده و موارد غیر ضروری را برای روزهای مناسبتر مد نظر دارد،بر کسی پوشیده نیست که اولین نیاز مردم که با همت هر روزه آنها چرخ مملکت بکار میاوفتد،منزل و سرپناه است،وقتی خانه نداری 70% از درآمدت نیست،لاجرم کار دوم و سوم،که سببساز هزینه درمانی برای کشور و استهلاک نیروی انسانی خواهد بود،عزیزی با افتخار میگفت ما در خودروسازی خود سالانه ۳۰۰٫۰۰۰ خودرو میسازیم! خوب فضای پارک هر خودرو 2*5متر میباشد که این یعنی سالی۳٫۰۰۰٫۰۰۰ مترمربع فضای پارک ،متاسفانه دیدگاهها تا نوک بینیاست و داستان آن کارگرانی است که یکی میکند و دیگری پر میکرد،گفتند چرا ؟ گفتند چون آنکه لوله میگذارد امروز نیامده،هر کدام از ما وقتی شعاع حضور مفید داریم که اثر کارمان حداقل بدرد یک نسل بعد هم بخورد،جوانب باید سنجیده شود که اگر این نباشد آزادراههای آلمان محدودیت سرعت میداشت،کشتی یونانی در کیش جاذبه گردشگریست ولی کشتی کروزی در قعر آبهای جنوب خواب جوانیش را میبیند و مراتع و کشتزارهایمان شده قلیان سرا!
الغرض بعنوان نوجوان ۱۳ سالهای که تخریبچی بود و الآن ۵۲ سال دارد عرض میکنم،شایسته سالاری راه عزت مردم خوش غیرت این مرز و بوم است نه هنرپیشگان،ندیدم آهنگری که عمل جراحی کند ،هر کس به حرفه خود و تجربیات سازنده خود،که زمانی خود باید کمر همت ببندد و چون موی سفید کرد شاگردانش این کنند.
هنوز در پروژههای ساختمانی که دستور و مهر تایید رهبری را دارد ،افرادی که سالهای کارشان را روی هم بگذاریم از دو قرن هم بیشتر هست،بازی بازی میکنند،مانند پروژههای عمران اکباتان بخصوص باغآذری ،سرناظر میخواهد بدون پشتوانه حرف خود را به کرسی بنشاند،۱۲۰ واحد یکماه تعطیل لجبازی ایشان میشود.
ومنا... التوفیق