صومعه‌ای که هفته گذشته در نوار غزه هدف حمله قرار گرفت، در فهرست مکان‌هایی بود که کنگره آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته بود به آن حمله نکند.

نشریه پولیتیکو به تازگی ایمیل‌هایی به دست آورده که نشان می‌دهد سازمان‌های امدادرسانی مسیحیان با اعضای مجلس سنای آمریکا مکاتبات داشته و تلاش کرده‌اند از آنان تعهد بگیرند تا به مراکز مسیحیان حمله نکنند.

به گزارش پولیتیکو، تاریخ این ایمیل‌ها مربوط به ۱۴ تا ۲۶ اکتبر است و نشان می‌دهد سازمان‌های حمایت از مسیحیان مختصات تعدادی کلیسا و خیریه مسیحی را برای کارکنان سنا ارسال کرده تا آن را برای ارتش اشغالگر بفرستند و از آنان بخواهند این مکان‌ها را هدف قرار ندهند.

این در حالی است که هفته گذشته، کلیسای کاتولیک بیت‌المقدس در بیانیه‌ای عمومی اعلام کرد یک موشک اسرائیلی در صومعه مبلغان خیریه فرود آمده و تک‌تیرانداز‌های صهیونیست مادر و دختری را که در حال قدم زدن در محوطه کلیسا بودند، به ضرب گلوله کشتند. 

نیرو‌های اشغالگر بعدا مدعی شدند عمدا این ساختمان‌ها را هدف قرار نداده و در آن زمان مشغول انجام عملیات علیه نیرو‌های حماس بودند. 

با این حال، دستیاران کنگره در پیام‌هایی تایید کرده‌اند که رژیم صهیونیستی فهرست مختصات دست کم چهار ساختمان مسیحی را داشته که دو تای آن‌ها را بعدا هدف حمله قرار گرفته است. اعضای کنگره همچنین می‌گویند رژیم صهیونیستی به آن‌ها اعلام کرده که «نمی‌تواند امنیت ده‌ها غیرنظامی داخل این ساختمان‌ها را تامین کند». 

از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر، سازمان‌های مذهبی و امدادی مختصات خود را مستقیماً به سازمان ملل و رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند تا از حملات محفوظ بمانند. دولت بایدن همچنین محل استقرار سازمان‌های کمک رسانی در غزه را به ارتش اشغالگر داده است. با این حال، این رژیم تا کنون به حملات گسترده در اماکن کمک‌رسانی و اطراف آن و حتی بیمارستان‌ها ادامه داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۲
و این در حالی است که دوستان اسرائیل جنایتکار هم در آمریکا، انگلیس و فرانسه وغیره اعتراف کردن که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.
آخرین اخبار