رئیس سازمان بهزیستی کشور:

استفاده از ظرفیت‌های سواحل مَکُران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

قادری گفت: سواحل مَکُران گنج پنهان است و باید از ظرفیت این گنج پنهان در زمینه‌های مختلف بویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی استفاده کنیم و در سیستان و بلوچستان نباید پشت نوبت دریافت خدمت مستمری بهزیستی داشته باشیم.

 علی محمد قادری   در چهارمین همایش روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی با محورهای خانواده، آموزش، مسایل تربیتی، بیماری‌های خاص و فضای مجازی حاشیه نشینی اعتیاد و خودکشی در چابهار اظهارکرد: سواحل مَکُران گنج پنهان است و باید از ظرفیت این گنج پنهان به خوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اگر در خصوص روانشناسی و حوزه آسیب‌های اجتماعی در جایی صحبت می‌کنیم حتماً مسوولان اقتصادی توجه کامل و اهتمام ویژه‌ای نسبت به اقتصاد و این ظرف بزرگ و این اقیانوس بیکران باید داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا نیازمند کار جهادی است، کار جهادی با کار عادی متفاوت است چرا که در کار جهادی بدون اینکه فرد مجبور به انجام کاری باشد داوطلبانه وارد میدان شده و تمام تلاش خود را به کار می بندد.

وی افزود: مسوولان خدوم و پرتلاش دولت و مجلس و شبکه مردمی و مباشرین اجتماعی می‌توانند در حقیقت عدالت را در این مناطق توسعه دهند، برای سازمان بهزیستی و برای مجموعه‌های مرتبط نوآوری اجتماعی و خلاقیت را به همراه خواهند داشت.

قادری با تاکید بر اینکه همه در هر ارگان و جایگاهی باید مسوولیت پذیری اجتماعی داشته باشند،گفت: مسوولیت پذیری یعنی هر فردی هر دانش آموزی، دانشجویی، استادی بتواند با یک نقشه راه درست و ترسیمی که توسط مسوولان صورت می‌گیرد مسیر خدمت را توسعه دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت سازی اجتماعی در کشور ایجاد شده، باید با استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا معیشت مردم بومی را رونق ببخشیم، در این استان ما نباید پشت نوبت دریافت خدمت مستمری داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی عزیزان و ولی نعمتان ما در سازمان بهزیستی که مخاطب ما هستند از ظرفیت منابع تبصره ۱۸ اشتغال برخوردار هستند اگر کمبود و کسری امروز در این استان وجود دارد حتماً برطرف خواهد شد.

وی افزود: ما تا پایان سال حتماً باید به اون چشم انداز میان مدت خودمان برسیم، این نکته مهم و وظیفه ماست در این استان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم، و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده آنها نشیم.

برچسب ها: بهزیستی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار