معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر در اورژانس بیمارستان شهید صدوقی یزد ویزیت می‌شوند.

سید کاظم رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۸ هزار و ۳۵۸ نفر در استان ویزیت شده اند و ۱۰۰ هزار نفر هم معادل روزانه ۸۰۰ نفر به آزمایشگاه مرکزی مراجعه می‌کنند، همچنین روزانه ۱۳ هزار آزمایش با تعرفه دولتی در این مرکز انجام می‌شود.

او از انجام ۹۶ هزار عمل جراحی، یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۷۴ پذیرش اورژانس، هفت هزار ماموریت اورژانس، انتقال ۶۸۰ مصدوم و هفت ماموریت اورژانس هوایی در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

معاون درمان دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود از انجام ۱۲ مورد عمل تاوی (تعویض دریچه قلب بدوم عمل باز) از ابتدای سال جاری تاکنون در بیمارستان افشار خبر داد.

دکتر رضوی ادامه داد: دستگاه توموتراپی با صرف هزینه سه میلیون یورو (دستگاه پرتودرمانی که حداکثراشعه را به بافت‌های سرطانی و حداقل اشعه را به بافت‌های سالم می‌دهد و دقت درمان را بالا و عوارض را کم می‌کند) و پت اسکن با هزینه یک و نیم میلیون یورو جهت تشخیص سرطان خریداری شده و بزوی در مدار قرار می‌گیرند.

اوتصریح کرد: در سند تحولی«یزد نوین»، یزد به عنوان قطب تشخیص و درمان دیابت و سرطان تا پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.