رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سرشماری زمستانه سم داران وحشی شاخص در مناطق تحت مدیریت استان با سرشماری از حیات وحش منطقه حفاظت شده رودبار الموت غربی آغاز شد.

سیاوش رضازاده رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سرشماری زمستانه سم داران وحشی شاخص هم زمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز همه ساله و از نیمه دوم آذر ماه تا ۱۵ دی ماه به روش مشاهده مستقیم در مسیر‌های ثابت از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این سرشماری برآورد جمعیتی، وضعیت گروه‌های سنی وحوش، نسبت جمعیت گونه‌های نر و ماده، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میرها، بررسی عوامل تهدید و نقاط ضعف و قوت مدیریت مناطق و همچنین انجام تحلیل‌های کیفی و کمی از وضعیت زیستگاه‌های استان در راستای سیاستگذاری و مدیریت وحوش شاخص استان، در سه گروه قوچ و میش، کل و بز و آهو است.

رضازاده ادامه داد: پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از چهار هزار راس از گونه‌های شاخص جانوری شامل آهو، کل و بز وحشی و قوچ و میش ارمنی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال جدید آماربرداری شود.

سال گذشته در مجموع چهار هزار و ۲۵۹ راس از گونه‌های شاخص جانوری، در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قزوین مشاهده و آمار برداری شدند.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار